זוגיות

מנסה לקרב את אישתי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרב, אני בחודשים האחרונים מתחזק ומתקרב ליהדות. אשתי מאוד חוששת מכך ומתהלכת כמו פקעת עצבים יום ולילה בגלל זה. אין ביכולתי לקרב אותה באמצעות דיבור כי "אין עם מי לדבר" וגם לאחרים היא לא מוכנה להקשיב. לכן כל בוקר בסיום הנחת התפילין אני מתפלל להשם שיפתח את ליבה ויקרב אותה על מנת שנוכל לצעוד יד ביד בדרך התורה והבעזרת השם נקיים בית יהודי כהלכה. מצד אחד אני רואה יום יום איך השם עוזר לי ועושה לי ניסים ונענה לתפילותיי אך בעניין הזה של קירוב אשתי המצב רק מחמיר. איני יודע מה עליי עוד לעשות, אם בכלל, על מנת לגרום לה לראות את החוכמה והגדולה שבקיום התורה. אני יודע שהכל לטובה וגם המניעות האלו שיש לי בקיום התורה (שהרי איני שומר את רוב המצוות על מנת לא לפגוע בשלום הבית) הם מהשם. אני רק מבקש להבין אם הוא מצפה ממני לעשות יותר ממה שאני כבר עושה (מתפלל עלייה) על מנת שיפתח את ליבה ויקרב אותה. תודה רבה

תשובה

שלום לך

החשוב ביותר כעת זה לומר לאשתך שאין לך כל דרישה ממנה להשתנות, והיא יכולה להמשיך בדרכה ללא חשש, ואם היא לא רוצה היא לא חייבת בכלום, הבחירה חפשית ואתה מכבדה ואוהבה כבתחילה, ואין לכך כל קשר לשינוי שעברת, כמובן מלבד הלכות הטהרה שהינך דורש שתנהג לעשות את הנדרש בהלכה, כדי שתוכל לנהוג עימה כאיש ואשה.

ורק כך היא תוכל לראות את השינוי הנעלה שעברת ורק כך היא תחשוב שאולי גם לה הדרך הטובה ביותר תהיה דרך ה`. אם תרצה עוד הכוונה נשמח לסייע בידך. שלח מס` טלפון ונחזור איליך בהקדם.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה