הלכות ומנהגים

עיבור השנה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב אשמח לקבל תשובה לכמה שאלות שעלו השבת לי ולאחי. לפי הספירה היהודית כול 4 שנים אנחנו מוסיפים חודש אדר ב ולפי הספירה הנוצרית כול 4 שנים מוסיפים יום בפבואר וכן הם ספרים 30 יום או 31 ואנחנו 29 או 30 יום. לפי התענה שלו אנחנו ´מאחרים´ בספירה ולכן אלינו להוסיף חודש שלם כול 4 שנים לפי דעתי אין קשר (ספירה לפי הירח והשמש) לזאת בלל אשמח לדעת מדוע ההפרשים הללו נוצרים ולפי מה נעשה הספירה ולמה יש את הצורך להוסיף חודש נוסף (אדר ב) ומה המשמעות של הוספה זאת מבחינה יהודית.(בפי דעתו אין זאת רק ספירה בלבד ולכן נוצר מצב של ´פיגור בזמן´...) אשמח אם כמו בפעמים הקודמות תכוונו אותנו לסרט אשר מסביר את הענין מבחינה מדעית ויהודית תודה מקרב לב על זאת והקודמות. שבוע טוב ומבורך לאה

תשובה

שלום וברכה

כל דברים אלו הינם מגזירת ה´ עלינו לספור חודש בימים מלאים בלבד.

ומאחר ומולד הלבנה הוא אחד ל29 ימים ו12 שעות ועוד, על כן אנו מוסיפים כל חודשיים יום נוסף לחודש מאחר וכל חודשיים המולד הוא לאחר 59 ימים.

עוד ציווה לעינו הוברא שעלינו לשמור שפסח יהיה בחודש האביב ומאחר ויתירה שנת החמה על הלבנה ב11 יום הרי בכל שלשו שנים אנו מקדימים  את פסח לפני חודש האביב, עלינ להוסיף עוד חודש לשנה כדי שחודש ניסן ימשיך להיות בחודש האביב.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה