חברה והשקפה

שאלות על הקבלה לרב שריקי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ברצוני להודות לרב מרדכי שריקי על ההרצאות המדהימות.מההרצאות ששמעתי עד כה,אני מבינה שכל בני האדם,זאת אומרת כל הנבראים בעולם,חייבים להגיע לתיקון. אבל איך עושים זאת?? והאים חילונים לא יכולים לתקן עצמם?למרות שהם חלק מהבריאה??האים באמת חייבים לשמור ולקיים מצוות בכדי להגיע לתיקון? ואם אלוקים ברא אותנו מקולקלים איך נדע מה הרע שיש בנו?ואיך כל בני האדם יכולים להתחבר?על איזה חיבור מדובר?? אני מתנצלת על כל כך הרבה שאלות,אני פשוט מרגישה בלבול וסתירות,אודה לך מאוד אם תוכל להסביר וענות על שאלותיי. תודה ובברכה נעמה.

תשובה

שלום וברכה

א, תכליח הבריאה לא היתה כדי לתקן, מאחר וקודם פגם אדם הראשון לא היה כל פגם בעולם, ורק האדם הראשון בחטאו פגם בעולם ועל כן אנו צריכים לתקן את כל הפגמים.

הדרך היחידה לתקן את העולם היא רק באמצעות מצות ומעשים טובים וכאשר האדם לא שומר מצות הוא מקלקל ופוגם מאוד.

כל יהודי נברא כדי לעבוד את ה´, וכל מי שנולד בבית חילוני תפקידו הוא לשוב לבוראו ולתקן את כל אשר פגם, ועל כן ה´ שולח לכל יהודי ויהודי, אף לרחוק ביותר,  הרהורי תשובה ותפקידו הוא לשמוע לצלילי הבת קול הקוראת לו שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם.

כל אדם אשר ישמור את כל מצוות ה´ יתקן את כל אשר עליו לתקן בעולם, ואף אם לפעמים יש לאדם תפקיד מסויים יותר מהמצוות הרגילות יש לנו את הדרך למצוא את העניין ההוא

אקווה שהדברים ברורים יותר ואשמח לענות לך עוד ולברר את הדברים יותר {אקווה שמהר יותר מהפעם, שאלתך נאבדה לנו ונמצאה רק כעת.}

 בברכה - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פגםתפקיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה