חינוך ילדים

חינוך בגן דתי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אני יודעת שבהרבה גנים דתיים מחנכים את הילדים בעשיית מצוות, צדקות, כיבוד מבוגר, מעשים טובים וכו" (וחבל שהדבר לא נעשה בכל גני ישראל) הדבר מבורך וחשוב ביותר אך יש דבר אחד שנתקלתי בו שהפריע לי. ילד דתי כבן 4 פנה לאדם שהוא מכיר שאינו דתי (מסורתי לא חובש כיפה) ואמר לו ´אתה גוי´ מכיוון שראה שאינו חובש כיפה. האם ייתכן שמלמדים בגנים שיהודיים חילונים הינם גויים או שמא מדובר במקרה ספציפי בגן מסוים? ישנם חילוניים רבים שעושים מעשי צדקה ,יש להם לב טוב ומקיימים מצוות רבות בין אדם לחברו, דאגה לזולת וכו" האם ייתכן שגננת לימדה ילדים שחילוניים הינם גויים?? הרי הדבר הכי בסיסי בתורה זה כיבוד הזולת והימנעות מפגיעה ברגשותיו. תודה רבה רבה

תשובה

שלום וברכה

מכיון שבחינוך ההתחלתי והבסיסי ביותר נכנס הכיפה כתג הזיהוי של יהודי, וילד שיראה את האח שלו או החבר שלו ללא כיפה, המחאה הטבעית שלו תהיה בצורה של קריאה: ´גוי´.

מוחו של הפעוט המתחנך לפי החינוך היהודי האותנטי הבלתי משתנה, מזהה בתת המודע שלו, ללא שיגידו לו משהו בעניין, כי גוי הוא אדם החסר סממנים יהודיים בסיסיים כמו הכיפה. רק בגיל יותר בוגר הוא מתוודע לכך שישנם יהודים ללא סממנים יהודיים, קרי, יהודים חילוניים, ומתחנך לכבד אותם כראוי.

בהצלחה - מנשה ישראל       


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה