חברה והשקפה

האם לפי התורה עם ישראל באמת ישאר העם האחרון

  • י"ח כסלו התשע"ז
אא

שאלה

בס"ד שבוע טוב ובשורות טובות. לפעמים ברשתות החברתיות אני רואה ערבים שרושמים שם שישראל לא תהיה ישראל ב25 שנים הבאות... דבר ראשון יש לנו את הקדוש ברוך הוא, אנחנו העם הנבחר! אז ברור שאני לא מאמינה לשטויות של הערבים... אבל בכל זאת יש לי שאלה- אמרו שלפי התורה תהיה מלחמה גדולה מאוד ורק ארץ ישראל תישאר בסופה וכולם יהיו יהודיים וכל גויי הארצות יושמדו... האם זה נכון? אשמח לתשובה שבוע טוב ומבורך

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

עם  ישראל שרד בנסים גלויים במשך 2000 שנות גלות ללא שלטון וללא צבא. כי ה' יתברך שומר על קיומנו נגד הטבע. לא המצרים ולא הבבלים ולא הפרסים ואל היוונים ולא הרומאים ולא הנוצרים ולא הנאצים הצליחו להשמידנו. עם ישראל שורד מעל הטבע, ולכן עלינו להתחזק באמונה ושמירת המצוות, כי כל מצווה שאנו מקיימים מגנה על עמנו.

 

ובמענה לשאלתך, לא נאמר בתנ"ך שהגויים יושמדו, אלא להיפך, שלאחר המשיח יילחם את מלחמות ישראל וינצח, בעקבות זאת יביא שלום לעולם כולו, ואז כל העמים כולם יכירו את ה' האמיתי ויכבדו את עם ישראל, והכל יעבדו את ה' שכם אחד, כל העולם יידע את ה', והעמים אף יעלו לירושלים להקריב קרבנות בבית המקדש השלישי. בימים אלה נזכה לשלום עולמי ולא יהיו עוד מלחמות.

 

אך יחד עם זאת, בזמן מלחמת גוג ומגוג ייתכנו לא מעט אבידות בנפש עד שנזכה לגאולה השלמה, ואפשר שגויים רבים ייהרגו במלחמה קשה זו, אך לא יישמדו אלא ישובו בתשובה. מכל מקום בעניינים אלה לא נדע מה שיהיה עד שיהיה, כי הדברים תלויים במעשינו, והנבואות יכולות להתרחש בשני אופנים.

 

נא לראות הרצאה מומלצת ביותר על נבואותאחרית הימים והגאולה:

 https://www.hidabroot.org/video/68365

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עם ישראלערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה