חברה והשקפה

איך חוזרים בתשובה ומחזירים גם את בן הזוג ?

  • י"ט כסלו התשע"ז
אא

שאלה

אני בת 20 החלטתי שאני רוצה לחזור  בתשובה  אני עדיין מחשיבה את עצמי לחילונית גמורה כלומר לא באתי מבית דתי לא שומרים אצלינו בבית מסורת או מצוות התחלתי לשמור שבת , ברכת השחר , תפילה אחת ביום ולברך על המזון  אשר יצר ובעצם כל מה שאישה דתיה עושה אבל עדיין אני מתלבשת כמו חילונית וכו .. הבעיה שככל שאני עושה את הדברים אני נופלת ומתחילות להתעורר אצלי ספקות והאמונה באלוהים היא אמונה פרימטיבת כי ככל שאני מתעמקת ככה אני מתרחקת  הספקות שלי הם שלמה צריך עם נבחר הרי כל בני אדם הם פס יצור של השם אז למה הגורל של העם היוהודי שונה משל אחרים ? הפירוש של התנך כלפי דברים היה ישן והיום ישלנו יותר מידע ומדע שמסביר מה קרה איך קרה ולמה קורה דברים הכל מופרט ..  כמו שגם בעבר היה הרבה אלילים והיום יש רק אחד .. בנוסף ישלי בעיה קשה עם בן הזוג שאנחנו גרים בבית משותף הוא לא שומר שבת אבל מניח תפילין ואני רוצה שישמור איתי ויתחזר הבעיה הראשונה היא שהוא לא רוצה טוב לו כרגע עם מה שהוא עושה וזה עוצר בעדי בלהתקדם בדברים מסוימיים  והבעיה השניה זה כל הספקות שמתחילים לרוץ לי בראש .  תודה מראש אלינור

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה אלינור,

 

כל הכבוד על החלטתך. אין ספק שאת בוחרת בחיים, ואני בטוח שהקב"ה גאה בך מאוד. בעזרת השם תעשי ותצליחי להתחזק גם בצניעות שתכבד את פנימיותך הטהורה.

 

הספיקות מגיעים מהיצר הרע שמנסה למנוע את התקדמותך. את עומדת בנסיון גדול שיביא הרבה אושר ואור לחייך, ועל כן המכשולים רבים יותר, וצריך לעמוד בפרץ הספיקות.

 

ובכל אופן, האמונה באלוקים רחוקה מלהיות "פרימיטיבית". ראי כאן רשימה של כל גדולי המדענים, וביניהם ניוטון ואיינשטיין אשר הסיקו על קיום האלוקים:

https://www.hidabroot.org/article/68388

 

אנו יודעים שיש אלוקים בגלל שליקום היתה התחלה, ולכל התחלה חייב להיות מתחיל. המדע הוכיח שהיקום הופיע בנקודת זמן מסויימת ולא היה קיים תמיד, מה שמוכיח את קיומו של בורא הנמצא מחוץ לחומר וזמן, אשר ברא את היקום יש מאין.

המדע הוכיח שאפילו ברגע זה קיימת חוקיות בטבע, שבלעדיה היה היקום חוזר לתוהו ובוהו. אך אין כל סיבה רציונלית שתחייב את פעילותם התמידית של חוקי הטבע, מכאן מוכח שישנה שליטה אלוקית על היקום אפילו ברגע זה, השולט בחוקים ומחייה אותם בבחינת "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". בלעדי השגחתו התמידית, לא היה דבר שיחייב את המשך הקיום והחוקיות שיש בעולם, והיקום פשוט היה חוזר לתוהו ובוהו, כפי שלהבדיל, תוכנה במחשב לא תמשיך לפעול ללא שיש אספקת חשמל קבועה.

 

אך לא צריך להיות "איינשטיין" או רואה נסתרות בשביל להבין שיש בורא לעולם. אפילו ילד מסוגל להביט ביושר בעולם שסביבנו ולהגיע למסקנה המתבקשת שיש בורא לעולם. מציאות הבורא לא נוגעת בכלל לשאלה האם הבורא יצר את העולם בתקופות של מיליוני שנים, או האם הבורא ברא את בעלי החיים בתהליך של אבולוציה - כי בכל מקרה ברור לנו שיש בורא לעולם אשר יצר את היקום והאדם בחוכמה וכוונה מדוייקת - עם או בלי אבולוציה, אם או בלי תהליכים של מיליוני שנים. בורא לעולם חייב להיות בכל מצב שלא יהיה, זוהי מסקנה מוכרחת מהמציאות, וחשוב להבין שלא ניתן להפריך את מציאותו של הבורא באף מצב.

 

האמונה באלילים תמיד היתה פרימיטיבית, כי היא תיארה ישויות חומריות בתוך העולם. אך התורה הקדושה מתארת את בורא המציאות כולה, שאינו חומר ואינו תלוי בזמן ובמרחב. הוא לב המציאות, ובו תלויה כל מציאות אחרת.

 

אלוקים אוהב גם את הגויים, כי הוא ברא את כל בני האדם. גם לגויים יש תכלית בעולם הזה, להיות אנשים טובים (לקיים שבע מצוות בני נח, כמו לא לרצוח, לא לגנוב, לא לעבור איסורי עריות, ועל אלה הם מקבלים שכר בעולם הבא). העולם דומה לממלכה, והגויים הם הנתינים והאזרחים של הממלכה, בעוד בני ישראל הם בני המלך והשרים של הממלכה. ואלה ואלה נצרכים לקיום העולם, אלא היהודים נבחרו לתכלית הגבוהה ביותר של הבריאה - עבודת האלוקים. ולכן שכרם גבוה יותר, אך גם עונשם גדול יותר כשהם מתרשלים. כדי להבין למה אלוקים ברא אותנו, אבקש שתקראי:

https://www.hidabroot.org/he/question/132674

 

לסיכום אמליץ לך אל חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית", אשר מתארת באמצעות דו-שיח עם אלוקים את כל השאלות באמונה. אני בטוח שתהני. לקריאת החוברת חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית". בהצלחה!

כדי לדעת לסייע לך בהתמודדות עם בן הזוג אציע שתשלחי לנו מס' טלפון ונשוב אילייך להכוונה מפורטת לפי העניין, אי"ה.

בברכה, דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בן זוגחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה