שבת

עצות לשמירת שבת

  • ה' טבת התשע"ז
אא

שאלה

שלום רב שאלתי לפני כמה ימים שאלה ולא ענו לי כנראה לא הגיע.. אני חדשה בכל הניסיון בלשמור שבת.. השבת עצמה ממש קל לי לשמור כי אני קמה יחסית מאוחר ,קוראת תהילים והולכת לבית כנסת.. הקושי הוא בשישי בערב.. הטלוויזיה דלוקה (ואני צופה בה קצת אני יודעת שזה לא נקרא לשמור שבת אבל משתדלת כמה שאפשר)כי שאר אנשי הבית אינם שומרים שבת.. אומנם אש לא מדליקים שמים את האוכל בתנור לפני השבת.. משתדלים לכבד אותי עד כמה שאפשר אני לא רוצה לשבת בחדר בחושך ולהתענות.. אני רוצה להתענג משמירת השבת.. אז אשמח לעצות.. הרי תהילים אסור בשבת.. עיתון מותר? ספר? איזה ספר? האם מותר לקרוא את הספרים הקטנים שברסלב מחלקים בעיר.. תודה מראש :)

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להגיע לשמירת השבת שהיא יסוד היהדות והאמונה, היא המביאה את השפע הרוחני והגשמי וכל השבוע ואין לי ספק שאת מרגשיה מחבורת יותר לה' ולתורתו ולנפשך הטהורה. המשיכי בדרכך חיזקי ואמצי

מותר וראוי מאוד לומר תהילים בשבת ומותר ללמדו את כל ספרי הקודש כולל הספרים של ברסלב. כל ספרי הקריאה מותרים וראוי להימנע מקריאת ספרי שואה וכדו'.

ה' יתן לך את הכוחות להמינע מצפייה בטלוויזיה בשבת ובעז"ה תזכי לעונג רוחני צרוף. אמליץ ללכת לבית הכנסת ביום שישי לתפילת קבלת שבת ובוודאי זה יוסיף לך המון כוח להתחזק ולשמוח בשבת קדשינו.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת שבתשבת קודש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה