הלכות ומנהגים

דת הסיקים

  • כ' טבת התשע"ז
אא

שאלה

שלום, מה דעת ההלכה לגבי הדת הסיקית בהודו? הבנתי שאינם נחשבים לעובדי עבודה זרה. האם ישנה פסיקה לגביהם?

 

תשובה

שלום וברכה,

 

אמרו חז"ל: חכמה בגויים - תאמין. תורה בגויים - אל תאמין.

התורה שקיבלנו בהר-סיני לפני 3300 שנה אשר מלמדת אותנו את עבודת האלוקים האמיתית, באמצעותה אנו מתחברים לבורא עולם. כל הדתות הגדולות חיקו וזייפו את תורתנו הקדושה והמקורית. כך גם הסיקיזם מהודו.

 

הסיקיזם (הדת הסיקית) היא דת חדשה שנוצרה במאות השנים האחרונות (מן המאה ה-16), והיא הושפעה כמובן מהנצרות והאסלאם. גם דת הבדואים היא דת שהושפעה מאוד מהאסלאם, ולכן מאמינה במוחמד ונביאי שקר אחרים. 

 

הסיקיזם היא תת-דת נוספת שהושפעו מהדתות הגדולות שקדמו לה. היא בחרה להאמין בא-ל אחד מופשט (בורא לעולם), אך היא מתנגדת למצוות התורה והמציאה כמה מצוות משלה (כמו איסור לגזוז את השיער, חובה לשמוע לגורו ולהילחם עבורו, אי-שמיעה למוסדות דת אחרים, שריפת גופות המתים, חפצי "קודש", כתבי "קודש" וחגים שהמציאו להם).

 

בדומה לדת הבדואים, גם הסיקיזם היא דת שמשלבת אמונות טפלות מדתות שונות בתוך האמונה הראשית שלה בא-ל אחד. עם זאת הסיקים אינם מתפללים לאלים אחרים ולא ראיתי שהם משתחווים לפסלים. מסיבה זו נראה שגויים אלה אינם נכללים בגדר עובדי עבודה זרה. עבודה זרה פירושה האמונה באלים אחרים והשתחוות לפסליהם.

 

איני מכיר פסיקה מיוחדת כלפי הסיקים, אך נראה לי שמעמדם אינו שונה מהבדואים. כלומר הם גויים נוספים שזכו להאמין בא-ל אחד ולקיים שבע מצוות בני נח.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עבודה זרהסיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה