הלכות ומנהגים

לגבי קשת שהיתה לאחרונה כמ"פ

  • ה' שבט התשע"ז
אא

שאלה

קודם כל תודה על זיכוי הרבים העצום תתחזקו ותמשיכו הלאה. אם אפשר להעביר שאלתי לרבנים המתמחים בענינים אלו וכו'. היה לאחרונה במגדל העמק קשת מאירה מאוד ברורה מאוד ממש {היו מזה תמונות } ואני הייתי בשבת במגדל העמק ובשעה שמונה ורבע בבוקר נראתה קשת ג"כ בצורה ברורה ויפה מאוד כנ"ל והנה אני חשבתיה למראה כעס גדול חלילה המתווצר מעוונות חמורים של קהל או יחידים המרבים לפשוע חלילה וחס היל"ת אך כעת בקוראי תיקוני זוהר הק' בתיקון יח דף לו ע"ב מובא דברי רשב"י לבנו ר"א אשר רק בשעה שתראה קשת בגוונין מאירין תדע שאז יבוא הגאולה וכו' עיין שם כל ענין הקשת אשר בעקרון יש לו ג' קלי' אך יש מצב שהוא מאיר ואז סימן שיבוא גואל וברצוני לידע איך אפשר לדעת מה זה קשת מאירה והאם כבוד הרב ראה או יכול לראות קשת זו שהתפרסמה בתמונות {שזה אותה בחי' של מה שראיתי בשבת במו עיני שהרי שניהם היו באותו מקום ובהפרש זמן מועט. ע"כ .

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

אני רואה שהעמקת מאוד בנושא הזה. 

הקשת בענן היא שבירה של האור, הנוצרת בעקבות טיפות מים רבות באוויר, אשר מחזירות את אור השמש. המלבי"ם על פרשת נח מסביר שהקב"ה קובע את רמת האור והלחות האוויר, ובאמצעותה יוצר את התופעה של קשת בענן.

 

היהדות מלמדת אותנו שראיית הקשת היא סימן שמורה על דין, היא מזכירה לנו את עוונות הדור שצריכים כפרה, אך יחד עם זאת גם מזכירה לנו את הברית עם נח, וההבטחה האלוקית שלא להחריב שוב את העולם. לכן אנו מברכים על קשת בענן:

"הרואה את הקשת מברך בשם ומלכות: 'ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם זוכר הברית, נאמן בבריתו, וקיים במאמרו'. ואסור להסתכל בו ביותר. אבל מותר לומר לחבירו שיש קשת, כדי שגם חבירו יוכל לברך על הקשת". (ילקוט יוסף, ח''ג דיני ברהמ''ז וברכות עמוד תרכה). 

 

יש לשער ש'קשת מאירה' שהזוהר הקדוש מדבר אודותיה לא תהיה קשת רגילה שתופיע רק בעיר אחת, אלא קשת יוצאת מגדר הרגיל, אשר אורה יגיע למרחקים גדולים מאוד (גוונין מאירים, יש לשער שמאירים למרחקים). אך אין ספק שכל קשת שאנו רואים מעידה על הדין.

 

מכל מקום, ישנם סימנים רבים בדורנו לביאת הגאולה. ראה בהרצאתו של הרב זמיר כהן שליט"א על נבואותאחרית הימים והגאולה:

https://www.hidabroot.org/video/68365

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קשתייעוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה