שאל את הרב - כללי

מה לעשות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרבנים! יש דבר שמציק לי מאוד.אחותי לא יהודיה ויוצאת עם בחור יהודי חילוני גמור .יחסים שלהם רציניים מאוד והם רוצים באיזשהוא שלב להיתחתן. אני יהודיה כבר 13 שנה ברוך ה ושומרת תורה ומצוות איך אני אמורה להתנהג אם הם יתחתנו לבוא לחתונה? להגיד מזל טוב ? זה נראה לי אבסורד וצביעות. אם אני אחותה היחידה שלה .לא יבוא לחתונה אחותי תהיה אויב שלי לכול החיים. וגם הורים שלי יפעגו אני מבקשת ליעץ לי מה לעשות .מה שתגידו כך יעשה

תשובה

שלום וברכה

 נא למחול על האיחור בתשובה.

הואיל ויש לכל אחד ואחת בחירה חופשית, יש לשער שאת לא תשני את דעת אחותך או את התוכניות שלה כעת. א"כ יש לנהוג ע"פ המצב הנוכחי:

הואיל ואת כן יהודיה ואת יודעת שמה שנעשה בחיתון הזה אסור לחתן הבחור לעשות, אסור לך להשתתף בטקס של חופה או איזשהו סוג נישואין - כי זה מראה הסכם לעצם הנישואין.

אבל כדאי שתודיעי להם שלא תוכלי להשתתף בסידור הנישואין עצמו מטעם דתך ואמונתך האוסרת עליך השתתפות זו, אח"כ מותר לך להשתתף בסעודה שלהם (כמובן רק באכילת מאכלים כשרים ככל שהיית מקפיד עליהם בבתיך) שאין בזה הוראת הסכם לעצם הנישואין, רק להראות קירבה לקרובתך, שבעצם נוכחותך את מראה לה שאם היא שמחה, את שמחה - וזה מה שהיא רוצה ממך.

עדיף לעשות כן מאשר שלא להשתתף בכלל, כי יש בזה הרבה פעמים קידוש השם גדול - שאנשים רואים שמעריכים אותם כ"בני אדם" ולא פוסלים אותם - וגם כאשר הם יודעים שבעצם את לא מסכימה לכל מה שנעשה ובכל זאת באת.

כמו כן יש בזה לפעמים זריעת גרעין של קדושה בלב הזולת, כי הם מתפעלים מההשתתפות שלך ושוב מעריכים את הערכות של חייך - ואי אפשר לדעת לאן זה יוביל אותם, אולי החתן יתעורר יום אחד ויחבק את דת אבותיו. אבל אם את לא משתתפת, זה יכול לדחות אותם עוד יותר רחוק מצורת החיים שלך, וזה לא התכלית הרצויה.

בברכה שיחזרו כולם בתשובה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה