למה נוצר העולם והאדם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

תמיד אני שומע הוכחות לשאלה האם קיים אל... ואכן אין לי ספקות ב- ה` אך אני מעוניין לדעת האם יש הסבר מקובל וידוע לשאלתי שהיא לא האם יש אלוקים אלא למה הוא ברא אותנו ואת העולם בכלל? האם נשמותינו היו קיימות "לפני הבריאה" כלומר כמו אלוקים (שהוא רוחני וכמותו הנשמה)תמיד? ואם לא, למה ברא אותן הקב"ה ? (בעבר שאלתי שאלה זה וקיבלתי תשובה שהקב"ה ברא אותנו על מנת לתקן תיקונים... אך אילו לא היה בורא את העולם עולם הרוח (הנשמות היה ממשיך להתקיים ללא צורך בתיקונים)!

תשובה

התשובה לכך עמוקה ורחבה מאד ונענה רק את היסוד, הקב"ה הוא טוב ,אין הכונה שבעצם הוא טוב כיון שאין מחשבתנו מסוגלת לתפוס את עצמיותו של הבורא, אלא רק את תואריו,זאת אומרת את הנהגותיו ואת המידות שלפיהם הוא רוצה לפעול, וכיון שהקב"ה חפץ בהטבה הוא ברא ברואים מחוץ לו כדי שיזכו להשפעת טובו והרגשת נעימות בריאתם והתקשרותם אליו,

ישנם הרבה סוגי נבראים כפי שמתואר בספר בראשית בפרשת הבריאה הנברא העליון ביותר ותכלית הכל זה האדם , משום שהוא זוכה להשפעת הטוב הכי גדולה מבוראו , שאשר הנבראים מקבלים הטבה בלי להשיג אותה על ידי עמל ועבודה , זהו לחם חסד ובכך חסר למקבל בהרגשת השלמות של הטובה, האדם הוא היצור היחיד בעל כוח בחירה בין רע לטוב ,והיחיד שקובע את גורלו בידיו לטוב או לרע וכאשר בוחר בטוב וזוכה לשכר אזי הרגשת התענוג שלמה.

 אדם הראשון נתנסה בנסיון אחד ואם היה עומד בו היה מיד העולם מגיע לשלמות הרצויה , אך כיון שלא עמד בנסיון וחטא נוצר קילקול בגופו ובעולם , כוח הרע קיבל חיזוק והתערבב עם הכוחות הטובים באדם ובעולם. ומאז עבודתינו לתקן את העולם ולהחזירו למצב הראוי לשלמות ולביטול הרע.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה