זיווג נקבע עפ"י מעשיו של אדם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום יש לי מספר שאלות בנושא הזיווגים: על פי המשפט בגמרא : "40 יום לפני הולדת הוולד יוצאת בת קול ומכריזה , בת פלוני לפלוני" , אנו מבינים שהזיווג של אדם הוא גורל , למרות זאת ,נקבעו עוד זיווגים לכל אדם וזה כבר על פי מעשיו , לטוב או לרע. 1.איך אנו יודעים , שהאשה אותה אני מתכוון לשאת ,היא באמת הנשמה התאומה שלי מעומק נשמתי ? כי בשמיים , היינו נשמה אחת , וברגע שקיבלנו חיים בעולם הזה ,התפצלנו לשניים לפי מה שהבנתי ,ואלוקים מכוון את זה ככה שנפגוש אחד את השני , אבל כמו שאמרתי , נקבעו עוד זיווגים. 2.על פי המשפט בגמרא שכתבתי , לכל אדם נקבע זיווגו , תינוק שבא לעולם ונפטר בגיל צעיר , האם גם לו נקבע זיווגו ? או שהוא בא לעולם הזה למטרה מסויימת וזיווגו לא נקבע לו בגלל זה? אם כן נקבע לו , מה קורה עם הזיווג שקבעו לו בשמיים ? היא לא תקבל את זיווגה מעומק נשמתה. 3.נקבעו עוד זיווגים לכל אדם , אם אני בחרתי בדרך הטובה וזיווגי שנקבע לי על ידי בת קול שהכריזה בשמיים , החליטה לבחור בדרך הרעה , האם אני יקבל אותה ? <הבנתי שהזיווג הראשון שנקבע לי הוא הכי טוב כי היא מעומק נשמתי> , כי עדיין יש לנו את חופש הבחירה.

תשובה

שלום ניר

התשובה לכל שאלותיך היא אחת, נכון אין ביכולת שכל אנושי לדעת מה זיווגו האמיתי הכי טוב , ולכך רק תפילה יכולה לסייע. לכן כאשר אדם ניגש לבחון את הצעה של זיווג הוא צריך להתייחס לכך בצורה טבעית ולבדוק את תכונות האופי, מציאת חן, מידות טובות.

ברגע שהיא נמצאת מתאימה או להפך הוא מתאים לה, אין מה לחשוש ולהסתפק אולי זה לא משורש נשמתי כי מי אמר אם יש אחת שיותר משורש? ואולי זכה לקבל משהו יותר טוב? הנושא כל כך נעלם ונסתר ברובו עד שאין בכוחנו לבדוק אותו בצורה מעשית בכל הצעה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה