האמונה מביאה צרות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם האמונה בבורא עולם והאהבה אותו יכולה להביא צרות על האדם משום שהקב"ה רוצה לנסות אותו ואת האמונה שלו ואם לא היה מאמין הקב"ה לא היה מביא עליו צרות אלו כי אין מה לנסות אותו?

תשובה

שלום

אמונה יוצרת חיבור של שיח כביכול בין האדם לבוראו. מטבע הדבר כאשר ישנו חיבור וקשר ואין נתק הציפיה מהשני גדלה ובוחנים אותו יותר לחזק את הקשר . דבר זה יכול להוביל לחשוב אם כן למה אני צריך את זה? יותר טוב היה לפני שלא ציפו ממני ולא בחנו אותי? אבל זה טעות גמורה.

ראשית תמיד יש חשבון ואין אחד יוצא פטור מדינו השאלה רק היכן. כאשר אדם נצרף בעולם הזה לא רק שזה מוביל אותו לטוב ולשכר יותר גדול גם כל קושי הכי קטן נחשב למעלה לדבר גדול. משא"כ אם הוא כאן חי חיי שלווה ונחת . בעולם הבא לא רק שיענש לאין מונים ממה שהיה נענש בעולם הזה .

 אלא התועלת היחידה של העונש היא בניקוי חטאיו אך לא יקדם אותו בשכר בכלום .ומצבו ישאר נמוך כפי שהיה קודם לעונש. אבל הדבר העיקרי שראוי להתבונן בו זה מה תכלית הענין. כאשר אדם מבין שעיקר התכלית והתענוג העיקרי זה הדבקות באלוקים שהוא הנצחי והמווה את הכל, וחש כבן התרפק על אביו ביחס להשם הוא מבין שדי לו בזה וכל דבר שיעמיק את הקשר והחיבור שווה בעיניו.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה