הלכות תפילת שחרית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב, יש לי מס` שאלות לגבי התפילה: 1- האם יש זמנים לתפילת שחרית גם לנשים? קריאת שמע וכו` 2- אם יש מצב של לחץ בזמן/ חוסר חשק להגיד את כל תפילת שחרית בשלמות, האם יש איזשהו נוסח מקוצר? 3- אם בכל זאת אני מתפללת אך מרגישה שהתפילה שלי לא במיטבה (הרהורים/ חוסר חשק/ חוסר חיבור לקונטקסט), האם לאלץ את עצמי להמשיך וע"י כך לבבי ימשך אחר המעשה? להפסיק ולא להתפלל בכח? להפסיק להתפלל מהסידור ולהתפלל במילים שלי על כך שיהיה לי כח ורצון לתפילה? 4- מה קורה אם בטעות אמרתי שם הוי"ה לשווא? מה עלי לעשות? 5- בתפילת שמונה עשרה, ב"שמע קולנו", ניתן להכניס תפילה אישית, במילים שלנו. לא הצלחתי להבין מתי בדיוק אני מכניסה את התפילה שלי, באמצע הברכה? לפני? בסוף? האם יש חשיבות לזמן בו אני "מפסיקה" את התפילה מהסידור לטובת תפילתי האישית? לפעמים יוצא לי ממש לעצור ולהתפלל (במילים שלי) הרבה זמן ואחכ` אני חוזרת וממשיכה את שאר תפילת שמונה עשרה. 6.- האם יש בעיה להתפלל עם בגדים שישנתי איתם? מדוע? ועד איזה רמה צריך להחליף בגדים? תודה רבה על הענותך.

תשובה

1. לא מחיבות לעמוד בזמנים רק שחרית להתפלל רק עד חצות היום.

2. כן, לומר רק ברוך שאמר , אשרי יושבי ביתך, ישתבח, קריאת שמע, ועמידה.

3.אם כבר החלת להתפלל שתפילת עמידה תסימי בלי לדחוק את עצמך בכוונה. אך לא להוסיף מילים משלך או להפסיק באמצע, כיוון שכאשה אינך מחויבת עדיף לא להתחיל אם אין ביכולתך לסיים. ותפללי רק את מה שבליבך בצורה אישית

4. לומר את המשפט: "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד".

5.כן לומר בסיום הבקשה לפני הברכה עצמה של ברוך אתה השם שומע תפילה.

6. בהחלט צריך להתפלל בצורה מכובדת. אינך מחויבת כגבר בשני כיוסוים לראש וכדומה. רק שיהי בגד ראוי לעמידה בפני אדם חשוב. למשל על מלבוש שינה אפשר ללבוש מעיל ואז ניתן להתפלל כך.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה