חברה והשקפה

איך לא לפחד מהמוות

  • ח' תמוז התשע"ז
אא

שאלה

היי , אני בת 19 אני עושה שירות לאומי במרכז הסרטן . מאז השירות שלי אני בפחדים של האם יש עולם הבא ? איך אפשר לדעת בוודאות ? איך לא לפחד למות ?

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

כמובן שיש עולם הבא, שהרי איננו רק גוף בשר. מי שברא את גופנו המתוחכם, גם נפח בה נשמת חיים, בזכותה אנו יצורים מודעים וחושבים, המסוגלים לבחור בחירות שאף יצור טבעי אינו מסוגל לבחור.

מה גם שיש למעלה מ-30 מיליון עדויות של מתים קליניים מכל רחבי העולם, אשר הגיעו לסף המוות, מוחם חדל מלתפקד, אך הכל מעידים על יציאה מן הגוף, ריחוף נשמתם ללא גוף, צפייה בסובב אותם, ומנהרה שמובילה לעולם הבא:

https://www.hidabroot.org/magazine/category/3136

ראי כאן בהרצאתו של הרב זמיר כהן, על החיים שלאחר החיים:

https://www.hidabroot.org/video/61005

ראי כאן רשימת הוכחות למציאות הנשמה באדם:

https://www.hidabroot.org/article/214667

והוכחות מדעיות:

https://www.hidabroot.org/article/177210

https://www.hidabroot.org/article/222114

הביטחון שלנו בבורא עולם שברא אותנו ומחייה אותנו בכל רגע, אשר הביא אותנו לעולם הזה, והוא המנהל את חיינו, היא המקנה לנו ביטחון בחיים.

האם שמעת על משל התאומים? שני תאומים היו ברחם אמם, תינוק אחד אמר לתינוק השני: "מי אמר שיש לנו אמא? האם אפשר לראותה?", התינוק השני השיב לו: "הרי אמא נמצאת מסביבנו בכל מקום, היא מחייה אותנו בכל רגע, ואנו מרגישים את חומה. בכל רגע אנו מקבלים חמצן דם ומים ומזון דרך חבל הטבור - וכל זה מגיע ממנה, אז אני יודע שהיא דואגת לנו ואוהבת אותנו". אמר לו התינוק הראשון: "אך רע לי פה, והמקום נעשה צר יותר ויותר, וברגע שחבל הטבור יתנתק נמות מיד ללא חמצן. האם זו אמא אוהבת?". השיב לו התינוק השני: "אני רואה במו עיניי שאמא דואגת לנו, היא מאכילה ומשקה אותנו, אין לי ספק שהיא לא הביאה אותנו לעולם כדי לסבול. אני בטוח שיש תכלית מאחורי כל מה שקורה לנו. וגם אחרי שיתנתק חבל הטבור - אני מאמין שיש חיים אחרי הלידה"!

עלינו להאמין שיש חיים אחרי המוות. ושתכלית העולם הזה היא כדי להטיב לנו בעולם הבא. וגם הייסורים שעוברים בעולם הזה הם חבלי לידה, שנועדו לתקן פגמים בנשמות ולהביא לשלמות הרוחנית.

עלינו לבטוח בקב"ה בכל מצב, שהוא יתברך עושה הכל ברחמים ולטובה, ותפקידנו לקבל הכל באהבה. עלינו לשים עצמנו בידיו של בורא עולם כמו תינוק קטן בידי אמו. גם אם אמא לוקחת את התינוק לרופא כדי לקבל זריקה כואבת, התינוק לא חדל לאהוב את אמו, למרות תמימותו הוא יודע בפנים-לבו שאמו עושה הכל למענו ולטובתו, מתוך אהבה ולא מתוך שנאה. כולנו בניו ובנותיו של הקב"ה, ועלינו לבטוח בו יתברך שכל רצונו הוא להטיב לנו. ומתוך הביטחון נתגבר על כל הקשיים והפחדים.

מכל מקום, אם מקום העבודה שלך מוביל אותך לחרדות, מן הראוי שתתייעצי בדבר במטרה למצוא מקום אחר לעבוד בו.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עולם הבאסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה