מה ערך לחיי אם אני משותקת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה הערך לחיי אם אני חולה בניוון שרירים סופני ולא עושה שום דבר מועיל ק"ו לא מצוות, ורואה טלויזיה בשבת ועוד עבירות, מדוכאת ולא מוצאת טעם לחיי לא מתפקדת כלל אפילו באינטימיות אנשים עוזרים לי ואני רק בת 25 למה שארצה להמשיך לחיות ולא אעדיף המתת חסד יפה גואלת? נואשת, ענו לי בהקדם.בבקשה אגב אח שלי בן עשרים מת כבר לפני שנה מהמחלה.

תשובה

הדס היקרה את נכנסת לאתר הזה? רואה הרצאות? אומרת קצת תהילים? יש לכך תועלת עצומה ושכר רב, כל דבר שנעשה בקושי השכר שלו גדול יותר. פי מאה.

את במצבך כל שניה של צפיה בהרצאה נוטלת שכר יותר מאדם בריא הלומד כל היום תורה. אין ערך למעשה אלא לקושי בביצוע. אנא ואנא. תרגילי את עצמך לא לחשוב על המוות כלל. הקושי הוא עצום אבל גם אדם זקן מאד משתדל לא לחשוב על כך. איננו יודעים כמה זמן קצוב לכל אדם, וגם במצבך יתכן שיפור .

תעבדי על עצמך אז מה? אם זה יתרום להרגשה מדוע לא? תחפשי איזה הטבה לזולת את כן יכולה לעשות במצבך? אין כמו הטבה לשני לתת טעם לחיים ותוכן? יש ודאי במאה אחוז משהו שאת יכולה לעשות למען השני. אולי טלפנית של אגודת חסד. אם הדיבור גם כן קשה. משהו בכתב. תחפשי ותחפשי ותמצאי.

בקשר לעבירות ח"ו תשתדלי בענין כיוון שאת מוגבלת יהיה יותר קל להמנע מדברים חמורים . איננו יודעים מה השליחות של כל אחד אבל ודאי הוא שיש לך שליחות וחשיבות גדולה בעיני הבורא. וניתן לך הכוחות לעמוד בזה. אם יש נסיון יש גם כוח לעמוד בו.

אם את בבית בקשי לצאת לראות את השמש פרחים וכו אל תתפתי להשלים עם מצבך ,אלא הפוך תוכחי לעצמך לסובבים הבריאים כמה החיים יכולים להיות כן יפים ומאירים בכל מצב שאדם שרוי בו. בתפילה להחלמתך המהירה בתוך שאר חולי ישראל רפאל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה