חזרה בתשובה מועילה לכל החטאים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הרב שלום. היית לי תקופה בחיים שלא הייתי עומד בפיתוי והייתי חוטא,אך יום אחד החלטתי להפסיק עם המעשים האלה ובאמת הצלחתי לשמור על עצמי במשך שנתיים וחצי, אך בשנה האחרונה היו לי כמה נפילות-אני ממש מרגיש רע עם עצמי וכפוי טובה כלפי הקב"ה-איזה חזרה בתשובה תועיל לי במצב כזה-יש בכלל חזרה בתשובה מזה?. הרי כתוב בפרקי אבות שמי שפוגם בבריתו של אברהם אבינו אין לו חלק לעולם הבא.... אני ממש מדוכא ובעיקר מאוכזב מעצמי הודה לך אם תוכל לעזור לי.

תשובה

שלום דורון

הפסוק שהבאת מפרקי אבות לא מדבר מפגם הברית שאתה חושב. אלא שם מדובר על מי שמושך בעורלתו - שזה סוג של הסתרה של היותו נימול, ומתבייש בברית שבגופו.

אני חושב שהרבה אנשים היו מוכנים להתחלף איתך לנפילות מועטות בשנה. ברוך השם אתה רוצה בטוב ובדרך שאדם רוצה לילך מוליכים אותו, והבא להיטהר מסעיים בידו.

ומבואר בספרים שכאשר בן אדם צריך לעלות דרגה תוקדם לזה תמיד ירידה, ובאותה ירידה הנסיון שלו אם יתחזק ממנה ולא ייאש את עצמו בשום אופןוידע שזה נועד לנוסתו, אזי יזכה להתרומם יותר מדרגתו הקודמת , אבל אם ייאש את עצמו ויתן לנסיון להכניע אותו. אז ירד מדרגתו .

דבר נוסף במלחמה כמו במלחמה לפעמים הוא מנצח לפעמים אתה מנצח, אבל כל עוד נלחמים ולא מתיאשים יש סיכוי. לא תמיד צריך להלחם חזיתית לפעמים צריך לעשות תחבולות וכך לנצח. לדוגמא להוריד גורמים לפיתוי, להוסיף בלימוד ועוד. כל גיל ונסיונתיו ובעז"ה המערכה תוכרע לטובתך כפי שאיפתך האמיתית.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה