הלכות ומנהגים

שאלה קודמת

  • כ"ט תמוז התשע"ז
אא

שאלה

כאשר הפניתי לכם שאלה לגבי סיפרי מינות השבתם שאסור בתכלית האיסור לקרוא בהם וזה מעיד על חוסר אמונה. אי לכך ארצה לשאול : כיצד אתם יודעים כל כך הרבה על אותם הספרים עד כדי כך שאתם מציעים לי להיכנס לאתרים שלכם בהם אתם מציגים את הנושאים הללו ? תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ספרי המינות משקרים, מסלפים מקורות, מזלזלים ופונים אל הרגש וכך מרחיקים מן האמת. אמרו רבותינו שליצנות אחת דוחה מאה תוכחות.

על כן אין להיכנס אליהם בדיוק כשם שלא תציע לילדך "לשוחח" עם מוכר סמים כדי לשמוע על מרכולתו, להתנסות בסמים בעצמו כדי לגלות שהם מזיקים, או רק ללכת "לשמוע" כנסים של המפלגה הנאצית.

אולם, מי שכבר נחשף לזוהמה זו, וכעת מבקש עזרה, יש להציע לו את העזרה המתאימה לו כפי נזקו. מסיבה זו יש מכוני גמילה שעוזרים לאנשים המכורים לסמים להיגמל. ויש אתרי הסברה ישראלים שמטרתם להיאבק בשקרי האנטישמים והכחשת שואה. אך תרופות אלה הם בדיעבד ולא לכתחילה. ראה כאן הסבר בהרחבה ע"פ הרמב"ם:

https://www.hidabroot.org/article/218922

רבים מאיתנו הנם חוזרים בתשובה, אשר כבר נחשפו לשקרים הרבים, ועברו תהליך מסוכן זה וניצלו ממנו בחסדי השם, ועל כן מסוגלים לעזור לאנשים אחרים "להיגמל" משקרי הכפירה של דורנו. אך תשובות והסברים אלה מציעים רק למי שכבר התנסה ונכווה בהם ברוע מזלו.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קריאהספר מינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה