תפילה וברכות

להתפלל על מישהי שתהיה מאוהבת בי

  • ו' תשרי התשע"ח
אא

שאלה

אני ינסח את השאלה שלי יותר טוב האם בתפילות אני יכול להכריח את אלוהים לתת לי את מה שאני רוצה ואם לא אז מה שווה התפילה אם אני מתפלל על זה שהיא תהיה שלי והיא לא אז מה זה אומר שאלוהים לא שומע תפילות כאלה ואחרות ואם זה לא רצון השם אז למה הוא נותן לי לאהוב אותה ולהתפלל עליה הוא יכול לסתום לי תפה ואם אני יקבל אותה דרך התפילות אז היא תהיה שלי לתמיד והיא שלי משמיים כי אלוהים נתן לי אותה אז הוא רצה שזה יקרה ולמה שאני לא יתפלל עליה שהיא תהיה שלי אם זה הדבר היחיד שאניי רוצה בעולם זה רק אותה ולמה אלוהים לא נותן לי אותה אני מרגיש שהוא מתעלל בי והאם הנוסח הזה.. אבא בבקשה תן לי את פלונית .. זה נחשב תפילה ואם אני מתפלל שהוא ייתן לי אותה מזעיר אנפין זה יותר אפקטיבי והאם בתפילה אני יכול לשנות לה את הרגשות אשמח לכל התשובות סליחה על החפירה פשוט אף אחד לא עונה תשובה ספיצית בלי כל הבלבולים מסביב תשובה פרקטית לשאלות בלי כל הזה לא טוב לעשות את זה או שאסור או כל השטויות האלה אני יודע את זה כבר אני רוצה לדעת אם זה עובד התפילות האלה על העניינים האלה ואיך זה עובד ומתי זה יפעל ..

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

1. "האם בתפילות אני יכול להכריח את אלוהים לתת לי את מה שאני רוצה ואם לא אז מה שווה התפילה"

- ענין התפלה הוא בקשה. אין ממלא הבקשה חייב לקבל בשום פעם את בקשת המבקש. תועלת התפילה היא מונחת בזה שעצם מה שאנחנו עושים תקשורת בדיבור בינינו לבין אלוקינו זה מקשר אותנו - שזוהי עיקר מטרת חיינו. הקשר עם בורא העולם הוא הדגש. וכל מה שהוא משפיע לנו כתוצאה מתפילותינו אינו אלא ביטוי חיצוני לקשר שקיים ביננו לבינו יתברך.

2. "אם אני מתפלל על זה שהיא תהיה שלי והיא לא אז מה זה אומר שאלוהים לא שומע תפילות כאלה ואחרות."

- אם היא באמת לא שייכת לשורש נשמתך, אם כן זה לטובתך שהיא לא נעשית שלך. וזאת אומרת שאלוקים שמע את תפילתך באשר נוגע לעומק רצון לבך, שזהו: "תזמין לי בבקשה את הזיווג שלי! אני צריך אותה!" ונמצא שתפילותך עזרו לקרב אותך לקבל את הזיווג האמיתי השייכת לך

3. "ואם זה לא רצון השם אז למה הוא נותן לי לאהוב אותה."

- הקב"ה נתן בלבך את הצרכים של "לקבל אהבה" ו"לתת אהבה" - וכמו שיש אצל כל אחד ואחת. הוא לא נתן בלבך שהאהבה שלך יתקשר דוקא לאשה זו אם היא אינה באמת בת זוגך. אתה זה שקישרת את האהבה שבלבך לפרט מסויים.

4. "ולהתפלל עליה הוא יכול לסתום לי תפה"

- זה אינו נכון על פי ההשקפה. הקב"ה ברא אותנו בריאים ונתן לנו את יכולת הבחירה. אם אנחנו רוצים להתפלל אליו, הוא לא יסתום לנו את הפה כדי שלא נוכל להתפלל על זה; אלא כיון שנתן לנו את כח הבחירה, אם אנחנו בוחרים להתפלל על משהו הוא יתן לנו להתפלל אליו גם אם זה לא טוב בשבילנו. 

5. "אם אני יקבל אותה דרך התפילות אז היא תהיה שלי לתמיד והיא שלי משמיים כי אלוהים נתן לי אותה".

- אין זה נכון, כי הקב"ה עונה על תפילות האדם הנעתרים אליו בכנות, וממלא אותם כפי רצון האדם הקורא אליו באמת, כלומר בכל לבו. ואם כן יתכן שמישהו יזכה לאשה דרך תפלה, והיא אינה באמת זיווגו האמיתי, וכמו שמובא בפירוש בגמרא על מציאות  שכזו (מועד קטן יח:). 

6. "ולמה שאני לא יתפלל עליה שהיא תהיה שלי אם זה הדבר היחיד שאניי רוצה בעולם זה רק אותה."

- עיין תשובה 3 לעיל, שאין זה נכון שאתה רוצה דוקא את האשה הזאת; אתה רוצה את האשה שלך שהיא תספק לך את כל צרכך, שזהו בעצם הזיווג האמיתי שלך. ויתכן שזה שרק אתה בטעות הוא זה שקישרת בין הדחף והצורך הפנימי שלך לאשה הפרטית הזאת. והקב"ה יודע מי היא זאת שבאמת צריכה להיות "שלך".

לכן כשאתה מתפלל על משהי ספציפית, ואם כלפי שמיא אתה באמת טועה, אין זה לטובתך להתפלל כך ובזה "להכריח" כביכול את השם דרך כללי התפלה שאתה תקבל את מה שנראה לך שטוב לך, כאשר יסוד החלטתך בטעות. 

כי בעצם אנו מאמינים בני מאמינים שכל מה שהקב"ה רוצה בשבילנו זהו שאנחנו נגיע למקום הכי הכי טוב בשבילנו בחיינו. 

לכן אינו ראוי להתפלל באופן שיכריח האדם את האלוקים כביכול לתת לו פרט ספציפי, כי אין זה שום סוד, שהרבה פעמים בחיים, אפילו כשאנחנו רואים משהו שנראה לנו כטוב,  אנחנו לא בטוחים מה בדיוק הכי טוב בשבילנו להגיע לתכלית הטוב שלנו. ואם נתפלל ו"נכריח" כביכול על דבר מסויים שנראה לנו כטוב,  יתכן שהקב"ה כן יסבב את הדברים ויעקם אותם כדי למלא את בקשותינו - כי כך גדולה כח התפילה; אבל בעצם זה רק יסבך אותנו בסוף וירחיק אותנו מן המטרה שהוא יתברך היה מוליך אותנו אליו. 

לכן הכי טוב להתפלל על הצרכים והחסר שלנו שאנו מרגישים, ולבקש מאת הבורא שיזמין לנו את המילוי לצרכינו - אבל לא להתפלל דוקא על פרט מסויים, כי אולי זה לא לטובתינו וכנ"ל.

בברכה, 

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תפילהתפלהלהכריח את השםלהתפלל על אשה מסויימתלהתפלל על חפץ מסוים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה