חזרה בתשובה מיראה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

חזרתי בתשובה לפני כשנה כשילדתי את בני הבכור עם בעיה לבבית חמורה אשר ידעתי על קיומה עוד בהריון, אך עם התיעצות עם גדולי הרבנים החלטתי להמשיך את ההריון בניגוד מוחלט לדעת הרופאים. אציין כי לפני חזרתי בתשובה הייתי שומרת שבת אך לא מעבר לזה. בלידה סמוך לניתוח הראשון קיבלתי על עצמי חצאית וכיסוי ראש וכל המשתמע מזה (לא לרקוד מעורב,וכו) אני יודעת שכל המצב הזה קרה בכדי שאני ובעלי נתעורר לתשובה, אך לצערי אנני מרגישה שלמה ומאושרת עם כל הקבלות שלקחתי על עצמי. אני עושה זאת מיראה ולא מאהבה והדבר מאוד מציק לי. מדוע אנני מאושרת ומסופקת, והלו בחזרה בתשובה אמורים להרגיש הכי מאושרים. מה אני אמורה לעשות עם ההרגשה המתסכלת הזו שמשפיעה עלי ועל משפחתי?

תשובה

שלום

אין כל ערובה להיות מאושר בחזרה בתשובה, האושר של בעלי התשובה נובע מכך שהם חיפשו תשובה ותוכן לחייהם וכעת מצאו את זה בדרך חדשה ומאתגרת.

וכמובן תחושת גילוי ההאמת והבקעת חומות החיצוניות והחומר זה הגורם להם לאושר. אבל את נראה לי פשוט שחכת את השלב הזה, יבלת על עצמך קבלה עקב מקרה מוסים, אבל לפני זה לא פיתחת בעצמך את הצפיה והסקרנות לגילוי המצוות הותורה, וכן לאחר מכן שאונמם ברוך השם את עומדת בקבלה שקיבלת אבל זה רק מעשה , ללא הלימוד הפנימי של התוכן של העשיה והתכלית והסיבה של כל זה.

לכן לדעתי כעת הגיע הזמן לשלב את הלימוד בתכנים של התורה, ההבנה של מהות הצניעות, המצוות, תכליתך כאשה יהודיה ותכלית העם היהודי וכו .

כאשר תלמדי תחושי הזדהות עם מה שאת עושה ומימלא יהיה לך סיפוק זה. אשמח לסייע לך במציאת חברותא או שיעור ללימוד משותף.

עלי והצלחי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה