עילוי נשמה למי שלא זכה לילדים צדיקים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, 2 שאלות יש לי אודה לכם מאוד אם תוכלו בבקשה לענות: 1.ידוע שמי שניפטר (אפילו אם היה רשע גמור) והותיר אחריו בנים צדיקים(אפילו אם חזרו בתשובה שלא בזכותו), בניו יכולים להתפלל ולקיים שיעורי תורה לעילוי נשמתו ולזכות אותו בטובות והנאות בעולמות העליונים, אבל יש אנשים שלצערנו לא זכו לבנים צדיקים ואין להם מי שיעשה להם דברים כאלה הם לא יזכו לכזה טוב 2.אני מאמין שבקרוב מאוד יגיע משיח צידקנו ואז כבר תשובה לא תעזור לנו ובורא עולם יברור את העולם ולצערנו רבים מאיתנו לא יישארו,ואז יגיע יום הדין הגדול ועל נשמות שבדורינו לא יועילו כבר התפילות כי יום הדין הגדול יקבע את מעמדו של כל אדם לנצח.. בעיני בור כמוני זה נתפס כחוסר צדק חס ושלום כיצד בורא כל כך חכם פותר בעייה כזו? תודה מראש כבוד הרב....

תשובה

התשובה היא אחת על שתי השאלות- הכל נלקח בחשבון, זה שיש לאדם רשע בנים צדיקים בהכרח שיש זכות אבות מהסבא ולמעלה שמשפיעה על הנכדים.

וכן נשמות שנולדות בדור האחרון גם הם הגיעו לשלב ההכרעה שהכל תלוי רק במעשיהם ולא בזכויות שיגיעו אחר כך, וזה כיון שירדו כבר מספיק פעמים לעולם והגיע זמן ההכרעה.

צריך לדעת שכל נשמה בשורה האחרונה היא הקובעת את גורלה לנצח לטוב ולרע, וכאשר אין לנשמת אדם זכות לחיי נצח, לא יועיל מעשה הבנים מכל מיני סיבות שאין אנו מבינים, מה שברור הוא שיש דין אמת והכל נלקח בחשבון.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה