איך נדע אם אנו מתקנים את עצמינו בעולם הזה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ראיתי בכמה מהרצאותיו של הרב זמיר כהן כי לכל אחד שמתגלגל בעולם הזה יש תיקון לעשות וכשהוא מסיים את תיקונו- הולך לעולם הבא. שאלתי היא: איך יודעים אם אנחנו מתקנים או לא, ולמה תמיד יש שאיפה לחיות חיים ארוכים אם השאיפה האמיתית היא לתקן ולהגיע לגן עדן (זו סתירה לא?)ושאלה נוספת: לא כולם צריכים לחזור בתשובה על מנת לתקן, יש נשמות שלא ובכל זאת מסיימים תיקון כמו שצריך? תודה מראש, תזכה למצוות ובשורות טובות

תשובה

שלום

היעוד האישי של האדם בשליחותו לעולם ומהו התיקון שבשבילו חזר ונתגלגל שוב נסתר מהאדם עד יום מותו(חוץ מצדיקים גדולים מאד) וזה מסיבה פשוטה: אם אדם היה ידוע מהו יעודו ומה תיקונו היה מתמקד רק בזה וטועה לחשב שאין לו צורך כעת בדברים נוספים .

לדוגמא אם תיקונו בנושא חטא הגאווה היה מזניח את מידת הקמצנות שבו ומימלא מקלקל עצמו בה, כעת שזה נסתר מעיני האדם דואג הוא(או לפחות אמור לדאוג) לטפל ולא להזניח אף מידה שהיא כאשר שמא בהכל תלוי תיקונו.

חזרה בתשובה פרושה עשיית רצון הבורא ועשיית אותם דברים שיש להם ערך בעולם העליון והנצחי, כך שללא עשיית מצוות והימנעות מעברות איך יוכל אדם לתקן משהו? הוא רק ילך ויוסיף חטא על פשע בין במזיד בין בשוגג.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה