מיהו נביא?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלה אחת מהמורכבות שאני נתקל בה... ממה שהצלחתי להבין עד כה, כולל מאמרים מאתכם, ה` לא יכול לדבר עם כל אחד מהסיבה הפשוטה שאדם צריך להיות מקודש או בדרגת נביא וכדומה. ישנו הפסוק "ה` יודע מחשבות אדם כי המה הבל". מצד שני המשכו של אותו פסוק "אשרי האיש אשר תייסרנו יה". אני אדם שמאוד התחזק בשנים האחרונות ומתחיל להביט על החיים אחרת ממה שהתרגלתי.. משתדל לקחת על עצמי עוד ועוד מצוות והגעתי כבר למצב שאכן כל היום "מייסרני יה" כל דבר קטן שקורה אני כבר חושב למה עשיתי ואם עשיתי טוב או לא טוב.. מפחידה אותי רק עובדה קטנה אחת.. שיום מן הימים אם אשמע קול מסויים או אראה משהו עילאי ולא מוסבר הרי שרק אני "אראה" אותו... איך אדע אם סתם השתגעתי או שאכן בורא עולם יוצר איתי קשר כלשהו. שהרי "הכל בראש".... אודה לתשובה מהירה כי זה הדבר היחיד שמעכב אותי מלהתקדם בתורה ושבגללה אפילו הורדתי מעצמי חלק מהדברים שלקחתי על עצמי להתחזק בהם.. כמו למשל קריאת תהילים כל יום מהסיבה הפשוטה שזה כבר נגע אליי יותר מידי.. לפתע נראה כאילו אני בעצמי כתבתי חלק מהפסוקים שם בגלגול קודם מרוב האמיתות של הדברים והדיוק שלהם לגביי דבר אשר כבר הלחיץ אותי... ונ.ב אני רואה ברב זמיר כהן שה` ישמור אותו חלק מהנבואה שכן "ניצנים נראו בארץ, עת הזמיר הגיע" לא אופתע אם מדובר ברב זמיר כהן. חזק וברוך (נא לא לפרסם את שמי בשום אופן)

תשובה

שלום וברכה

נביא שהקב"ה מנבא אותו אין לו שום ספק על דבר נביאותו, ואעתיך לך את לשון הרמב"ם (הלכות יסודי התורה פרק ז הלכה א) שבירר את הענין: "מיסודי הדת לידע שהאל מנבא את בני האדם, ואין הנבואה חלה אלא על חכם גדול בחכמה גבור במדותיו ולא יהא יצרו מתגבר עליו בדבר בעולם אלא הוא מתגבר בדעתו על יצרו תמיד והוא בעל דעה רחבה נכונה עד מאד,

אדם שהוא ממולא בכל המדות האלו שלם בגופו כשיכנס לפרדס וימשך באותן הענינים הגדולים הרחוקים ותהיה לו דעה נכונה להבין ולהשיג והוא מתקדש והולך ופורש מדרכי כלל העם ההולכים במחשכי הזמן והולך ומזרז עצמו ומלמד נפשו שלא תהיה לו מחשבה כלל באחד מדברים בטלים ולא מהבלי הזמן ותחבולותיו אלא דעתו פנויה תמיד למעלה קשורה תחת הכסא להבין באותן הצורות הקדושות הטהורות ומסתכל בחכמתו של הקב"ה כולה מצורה ראשונה עד טבור הארץ ויודע מהן גדלו, מיד רוח הקודש שורה עליו, ובעת שתנוח עליו הרוח תתערב נפשו במעלת המלאכים הנקראים אישים ויהפך לאיש אחר ויבין בדעתו שאינו כמות שהיה אלא שנתעלה על מעלת שאר בני אדם החכמים כמו שנאמר בשאול והתנבית עמם ונהפכת לאיש אחר".

לא הבנתי למה אתה נלחץ מזה שאתה מרגיש חלק מספר התהילים, והרי כך הוא האמת לאמיתו, וכך כתוב בתקורות: "שנו רבותינו כל פרשה שאמר דוד בספר תהילים, כנגד עצמו וכנגד כל ישראל אמרה", ומטבע הדברים שהאדם ימצא את עצמו בכל פרק ופרק.

עלה והצלח. - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה