חברה והשקפה

ביאת משיח האם יש סיכוי?

  • כ"ח טבת התשע"ח
אא

שאלה

שלום לרב בלס. ידוע שיש 2 אפשרויות לביאתו של משיח או בזמן טוב שכולם יחזרו בתשובה או ישמרו 2 שבתות, או באלף השישית במצב של חוסר ברירה וסוף העולם. מצד שני ידוע שהרע בעולם נועד לגלות את כבוד מלכותו יתברך, הפיתויים והיצר וכ'ו. השאלה שלי היא אם הרע נועד לשרת ולגלות את כבוד הבורא, וחייב שהוא יהיה קיים , איך אפשר להגיד שישנה אפשרות שהמשיח יבוא בטוב ( בחזרה בתשובה וכ'ו...) ? האם בכלל הרב מאמין שכלל עם ישראל יכולים לחזור בתשובה עם הדור המבולבל כיום? תודה מראש...

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

הרע הוא חסרון והסתר. ואכן צריכה להיות מלכות של רשעה כדי שנשבר אותה, ואז תתגלה האורה במלוא תפארתה. אלא שאת מלכות הרשעה אפשר לשבר במהירות וברווח, או באיטיות ובדוחק. ולפי זה תהיה צורת הגאולה, כמו שאמרו חז"ל: "אם ישראל עושין תשובה - נגאלין, ואם לאו... הקב"ה מעמיד להן מלך שגזרותיו קשות כהמן וישראל עושין תשובה ומחזירן למוטב" (סנהדרין צז, ב).

גם במצב הנראה כיום, אפשרי בהחלט שבשעת סכנה ומבחן של מלחמה גדולה - עם ישראל ישוב בתשובה שלמה, בפרט אם יתגלה משיח ויוכיח נבואתו ויודיע לישראל שזה התנאי להצלתנו. גם משה רבנו הגיע למצרים בזמן שהיו בני ישראל שהיו שקועים בעבודה קשה ובהבלי מצרים, הפיח בהם רוח חדשה והצילם בנסים גדולים.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה