יחסים אסורים בין בנות, איך יוצאים מזה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני כבת 22 ויש לי חברה טובה ואנחנו עושות דברים שאסור לעשות בין בנות, ז"א דברים שבת עושה עם בן ולא עם בת, איך יוצאים מזה?

תשובה

בספרים הק` מבואר כי בבוא דבר עבירה לאדם ורואה שקשה לו מאוד לפרוש מזה, קיימת סגולה נפלאה, על ידי שיגיד את הפרשה בתורה המבארת את האיסור ועל ידי קדושת פסוקי התורה יוכל להתגבר על יצר הרע בקלות. ובכן הענין הנידון מבואר בתורה (ויקרא פרק יח) והנה הפרשה לפנייך כדי שתוכלי להעתיק ולשמור לעת הצורך:

וַיְדַבֵּר ה` אֶל מֹשֶׁה לֵּאמוֹר: דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אֲנִי ה` אֱלוֹקֵיכֶם: כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם בָּהּ לֹא תַעֲשׂוּ וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה לֹא תַעֲשׂוּ וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ: אֶת מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ לָלֶכֶת בָּהֶם אֲנִי ה` אֱלוֹקֵיכֶם: וּשְׁמַרְתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם אֲנִי ה`:

וכך מפרש הרמב"ם (הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ח) את הפרשה הזאת: "נשים המסוללות זו בזו, אסור, וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו, שנאמר כמעשה ארץ מצרים לא תעשו, אמרו חכמים מה היו עושים, איש נושא איש ואשה נושא אשה, ואשה נשאת לשני אנשים, ...וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור, ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן", עכ"ל הרמב"ם.

וכשיהיה ברור לך שהדבר אסור מן התורה, ושראוי ללקות על כך מכות מרדות שזה עונש חמור, תפרשי מן החטא ומן המביא לידי חטא זה. כמו כן העצה הכי נכונה היא שתזדרזי למצוא זיווג טוב שתינשאו זה לזה ועד שאת יכולה ליהנות מן הענין בדרך היתר ומצוה, למה לעשות את זה מתוך חטא חמור ונורא.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה