הלכות ומנהגים

שאלה חשובה אני רוצה לפגוש את הקבה

  • כ"ז שבט התשע"ח
אא

שאלה

שלום...חזרתי בתשובה לפני כמה חודשים ובעצם הבנתי מה תכלית האדם ושיש גן עדן וגהנום ומה צריך לעשות בשביל לזכות בגן עדן ..בקיצור מה זה שווה לי גן עדן אם אני בחיים לא יראה את הקבה זה אולי נשמע ילדותי אבל באמת ..זה כמו שיהיה לך אמא ואתה יודע שהיא קיימת ואתה בחיים לא תראה אותה זה מתסבך אותי אני מעדיפה שהוא יכחיד אותי מאשר לחיות בידיעה שאני בחיים לא יראה אותו ..אפילו לדקה באמת זה לא פייר שרק למשה רבנו הוא יתגלה למרות שזה היה למטרה חשובה ביותר אבל זה מצער אותי ...אולי אני טועה ? בבקשה זה חשוב לי

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

קודם כל, כל הכבוד שזכית להתחבר ליהדותך. אין דבר יפה וגדול מזה בחיים.

גם טוב לקרוא כמה את אוהבת את הקב"ה ורוצה להתחבר אליו. אך דעי שגם נסיונך בחיים הללו הוא רצון ה' ממך, כדי שתבחרי בטוב, ותזכי להתקרב אליו דווקא מתוך ההסתר והנסיון.

עם זאת, אין זה נכון שאיננו יכולים לראות את אלוקים כלל. שהרי אלוקים מחזיק אותנו בכל רגע ורגע, מקיים כל אטום בגופנו, אנו כעובר במעי אמנו שבכל רגע ורגע מקבלים מזון וחמצן מהאם, כך ה' מקיים אותנו. ביכולתנו להתפלל לאלוקים, לדבר עמו, וגם להרגיש את נוכחותו, ואנו יודעים בוודאות שהוא שומע אותנו, וגם יכולים לראות בחיינו שינוי במצבים  לפי תפילותינו המעיד על השגחה פרטית. כל אלה הן צורות ראייה של הקב"ה בחוש. אפשר לומר "חוש שישי", או חוש רוחני בו זכינו.

יתר על כן, החיבור לתורה, לשיעורי תורה ולהרצאות, נותן חיבור גבוה מאוד מאוד לקב"ה, כי התורה חודרת לנפש, והיא כצינור המחבר בינינו לבין בורא עולם. תפילות, שיעורי תורה, מצוות- כל אלה מקשרות אותנו.

המטרה היא לקיים את המצוות, ולעמוד בנסיונות. ובעולם הבא נזכה לראות את אלוקים באופן רוחני שאי אפשר לתאר ואי אפשר לדמיין, אלא שבעולם הבא לא ניתן לקיים עוד מצוות. לכן כדאי להשקיע פה, ולאסוף כמה שיותר יהלומים. בהצלחה!

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אהבת השםדביקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה