מי אמר שדווקא היהדות היא האמת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לכבוד הרב! שאלתי היא:נכון שיש בורא לעולם,לכך אין כמעט אדם אחד שלא מאמין, הן בעולם היהודי והן בעולם הנוצרי או המוסלמי ושאר התרבויות. שאלה שנישאלתי ודי היה לי קשה להשיב באופן ברור, מדוע יהדות מדוע לא לחיות לפי תרבות אחרת,ומי אמר שזו הדרך הרי כל אחד בטוח שדרכו היא הכי נכונה. תשובתי היתה שרק היהודים קבלו את התורה במעמד הר סיני ומדוע להסתפק בפחות? ואין שום הכחשה של אומות העולם {באופן עקרני אך מנסים להפריך ארוע זה בסרטים שונים}, הדבר הנוםף שאמרתי שליהודי יש את הכלי הגדול ביותר לקיבול אנרגיה משאר האומות. אשמח אם תרחיב בנושא ותוכל לישב גם בליבי וגם שתהיה תשובה לחכמים ששואלים אותי ולא מוכנים ללכת לרב שעוסק בהסברה. תודה מראש אודי אלמוג.

תשובה

שלום

אלמוג בנוסח השאלה אני משיב מדוע שיהודי לא יחיה לפי תרבות היהדות שהוא התרבות הראשונה מבין אלו שמנית, והיא השורש גם לנצרות, אלא שהם טוענים שהקב"ה שינה את דתו ביום מן הימים כי משהו השתבש באמצע, למה לא להאמין כי לא יחליף האל ולא ימיר את דתו לעולמים.

התרבות היהודית בכללה לא ניתנה אלא לבני ישראל בהיותם עם שנבחר להקב"ה לפי כל הדתות, ורק הם מצווים לשמרה, אף שהיא מחייבת אמנם את כל בני אנוש על שבע דברים בסיסיים, הרי ברירת המחדל אומרת שמי שמשתייך ביולוגית לעם ישראל עליו לחיות לפי התרבות הנכונה שניתנה לו על ידי בורא עולם.

הרי הנצרות מודה שהתורה כפי שהוא בתנ"ך, ניתנה לזרע יעקב, שהרי כך כתוב בתורה, וגם האיסלאם מודה בכך, ומדוע לא לחיות לפי התרבות `שהיא שלך` גם לפי דעת כל התרבויות, האם אפשר להאמין לשטות כי ביום מן הימים שינה הקב"ה את דתו לנו ???, ולא עוד, אלא שזה פשוט לא הצליח לו להעביר את עם ישראל לדת החדשה שעשה `לנו`, וההיסטוריה תוכיח שזה לא הצליח לו לאלוהים המדומה הזה לא בחסד ולא בייסורים, הרי עם ישראל הנבחר מכל העמים שחוזר כעת לארצו שהוא הארץ הנבחרת מכל הארצות ככתוב בתנ"ך המוסכם על כל הדתות, הוא עם שלא קיבל עליו `לעולם` לא נצרות ולא שום שיגעון אחר. האם אפשר כלל להסתפק בכל הנ"ל -

מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה