האם בשבעת העולמות חיים אנשים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך אני יודע שלפי הקבלה בעולם העשייה יש 7 רקיעים בעולם הזה שזה אנחנו איפה העולמות האלו והאם חיים שם אנשים כמונו והאם יש לזה בכלל הסבר בספרים של העם היהודי שלנו?

תשובה

הרקיע הראשון הוא האטמוספירה המקיפה אותנו, כמבואר בפירושו של רבי אברהם בו עזרע על התורה. מסביב לשכבת האטמוספירה מתחיל רקיע שני שהוא החלל, ששם נמצאי מאורות השמיים השמש והירח וכמבואר בתלמוד, שהמאורות נמצאים ברקיע השני, אחרי שכל זה נגמר מתחיל רקיע שלישי שאין לנו מושג גשמי מה יש שם,

ולפי המבואר בתלמוד (חגיגה יב ב) החלק הזה כבר החלק הרוחני של עולם העשיה, ושם מכינים מזון רוחני לצדיקים לעולם הבא, למעלה מזה ישנו רקיע רביעי שבו בנוי בית המקדש השלישי שהוא בנין של אש, דהיינו כשהוא יתגשם וירד לכאן לעתיד לבוא הוא יהיה של אש, כיום אין לנו מושג ממה הוא בנוי, וכן הלאה בכל רקיע יש את השימושים היחודיים לו.

אם יש ברקיע השני אנשים כמונו, ראה מה שכתבתי בשאלות ותשובות במדור `קבלה ומיסטיקה` שאלה: חיים בכוכבים אחרים, ולפי מה שנדמה לי זה הוא תשובה שהשבתי לך!, ולמה אתה שואל שנית?, האם הדברים לא הובנו כראוי?.

בהצלחה -מנשה ישראל יה התשובה ראשון ובכן אם יש שם חיים גשמיים על כוכבים רחוקים, וכל הגלכסיות הנמצאות בחלל הזה שעדיין לא מצאו את סופו, כל זה נכלל ברקיע השני ישנם למעלה ,


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה