משמעות של תאריך לידה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב רציתי לשאול אותך שאלה לגביי שניי נושאים חשובים: 1 מה קורה במצב שהאישה רוצה להתחזק מבחינה דתית והבעל ממש מתנגד אני מאוד רוצה לשמור את השבת ובעלי מתנגד הוא לא מבין את המשמעות של שמירת שבת ואת ההשלכות על כך. 2. תאריך הלידה שלי הוא 25.4.77 סכום התאריך נותן 8 אני קראתי על ניתוח תאריך הלידה ומספר שמונה הוא מספר קשה בגורל האם בקבלה זה אותו הפרוש? מחכה בצפיה לתשובתך בתודה מראש.

תשובה

כשאשה רוצה להתחזק ואין שיתוף פעולה מצד הבעל, אפשר להתחיל לשמור שבת באופן פרטי, וברוב המקרים הבעל לאט לאט יתקרב לענין יותר ויותר. כדי לזרז את הענינים יש להציע לפניו ולבקש יפה שיואיל להשתתף איתך בסמינר של `ערכים`, ומן הנסיון הוכח שהקרח נשבר אצל המשתתפים.

לפי הקבלה יש במספר שמונה הרבה פנים חיוביים ואפי` חיוביים מאוד, ולפי הנאמר בספר הבהיר הרי שהמספר שמונה מסמל שלימות כללית, וכמבואר שם שיש שמונה קצוות בגוף האדם, והם יד ימין ושמאל, רגל ימין ושמאל, ראש וגוף, וברית מילה מכריע, ואשתו שהיא בת זוגו, וככתוב (בראשית ב, כד), ודבק באשתו והיו לבשר אחד, הרי שמונה.

השם לבנה יש בה רמז שתוכלי להטמיע את ערך השבת בבית, וכפי שמרומז בראשי תיבות של הפסוק (שמות טז פסוק כט) נֹ`ותֵן לָ`כֶם בַּ`יּוֹם הַ`שִּׁשִּׁי, המורה על שמירת שבת בשלימות, ועשיית כל ההכנות הנדרשות לכך ביום שישי.

כמו כן יש בשם שלך מקור לברכה, וכפי שמרומז בראשי תיבות של הפסוק (דברים פרק יא פסוק כו) נֹ`תֵן לִ`פְנֵיכֶם הַ`יּוֹם בְּ`רָכָה. כמו כן הערך המספרי של שמך `87` עולה כערך המילה `חֲסִידָה` [87] שתזכי להתנהג בחסידות, וְיִיטַב לך [87].

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה