הלויתן הוא תנין?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בסרט של הרב הגאון הרב זמין כהן הסרט "ימי בראשית במדע ובקבלה" בדקה ה61 בערך הרב אומר שהתנינים הם זוחלים..אבל ברש"י כתוב שהם דגים ואני מצטט "...התנינים. דגים גדולים במים.ובדיברי אגדה הוא לוין וזוגו,שבראם זכר ונקבה,והרג את הנקבה ומלתה לצדיקים לעדית לבא שאם יפרו וירבו,לא יתיקים העולם בפנהים. כדכתיב:נפש חיה.נפש שיש בא חיות..."(בראשית.רש"י פרק א פסיק כא) ועוד משהו..(שהוא לא קשור)..אחרי כל בריא כתוב "..וירא ה` כי טוב.." מה?הקב"ה לא יודע שזה טוב?הוא צריך לראת כולם כל? זה לא מובן לי כל הקטע הזה.. אני אשמח אם תאנו לי. ותודה מראש..

תשובה

שלום

תנינים כפי המקובל לכנות אותם בימינו אלו היצורים בזוחלים וכיוון שנמצאים במים ,בהחלט יתכן לכנותם כמין דגים כפי שרש"י כתב. הלויתן לפי האגדה נכלל בשם תנין כיוון שהתורה לא כתבה את השם לויתן מפורש, ונכלל בשם תנין.

 מה שכתוב שנאמר על כל בריאה כי טוב, אין הכונה שלא ידע הקב"ה גם קודם שזה טוב, אלא בדרך בני אדם שיש חילוק בין המחשבה לבין הלמעשה , ופעמים שהכונה לטובה אך במציאות למעשה לא הסתדר שזה יצא כל כך טוב, אך כאן הקב"ה מעיד שהכל יצא למעשה גם כן טוב, והכל הוא טוב כפי שעלה במחשבתו ,ואל יטעה האדם לומר על בריאה כל שהיא , שאינה נכללת במטרת ההטבה של הבריאה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה