בעל שיורד בלימוד תורה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה קורה אם בחורה מחפשת בחור שאוהב את התורה ועוסק בה ומוכנה גם היא להשקיע את כל כולה למען מטרה זו ובסופו של דבר לאחר הנישואים הבעל ממפסיק להתעסק בתורה ואהבתו כלפיה ירדה? מה בחורה שנמצאת לפני שידוכים אמורה לעשות בשביל לא להגיע למצב כזה? ובנוסף איך בחורה במהלך השידוכים יכולה לדעת האם הבחור שאתו היא נפגשת הוא הבחור האידיאלי בשבילה?

תשובה

שלום

זאת שאלה קשה כיון שלעולם לא ניתן לדעת מה ולאן החיים מוליכים בן אדם והאם יפסיק ללמוד וכדומה, אך באופן כללי תריכה היא לבדוק לא עד כמה הוא לומד אלא עד כמה הוא אוהב תורה.

לברר עד כמה הוא עושה ולומד מרצונו ואהבתו לתורה. אחד כזה חזקה עליו שגם אם במהלך החיים ילמד פחות עדיין ימשיך ללמוד מעט וינחיל לבניו אהבת תורה. זהו דבר סגולי בתורה, אדם שטעם טעם לימוד התורה והאבתה לא יעזוב אותה לגמרי לעולם.

( ולצערנו ידועים מקרים של אנשים שרח"ל פרקו עול תורה ומצוות אך המשיכו ללמוד תורה מחמת הטעם שמצאו בכך , זהו טעם מיוחד שלא ניתן להשוותו לדבר אחר.). כל זה נוגע ללפני החתונה , לאחר שמתחתנים צריך להבין שזהו זה הזיווג וח"ו לא מפרקים וכדומה על זה שלא לומד . אלא צריך לדבר עם הבעל ולראות מה כן ניתן לעשות כדי שעדיין ישאר בלימוד ,אך זה לא עילה להפרדות.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה