איך מתחזקים באמונה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד אני בתהליך של התחזקות כ8 חודשים בבזמן האחרון החלו להדהד בראשי שאלות אמונה מאוד בסיסיות כמו מציאות הבורא וכ"ד, שאלות שלעולם (גם כשהייתי ממש רחוקה) לא עלו בראשי. הייתי רוצה לדעת מה קורה לי...? זה ממש מציק.

תשובה

שלום

יש לזה הסבר הן רוחני והן טבעי. ואין סתירה בדבר כמו שתמיד הרוחני מולבש בדבר גשמי. כיום שהידיעה והאמונה מחייבת יותר .

את יותר חוששת מזה ורוצה לבדוק עד כמה את מאמינה בזה, ולכן לפעמים עצם החשש מאי אמונה וממחשבות אלו גורמים להם להופיע יותר ולצוץ בראש. וכאשר נלחצים מהם זה לא גורם לזה להרגע אלא להפך זה מופיע בתדירות יותר גבוהה . כיון שאת חוששת מזה.

הדרך להשתחרר מזה היא פשוטה מאד . פעם אחת תחשבי בינך לבין עצמך את ההוכחות לאמיתות האמונה ואת הידיעה השכלית שיש לך בכך שהמסורת והקבלה של מעמד הר סיני לא פסקה מעולם. ולאחר מכן כל פעם שתצוץ מחשבה תאמרי לעצמך הרי אני יודעת בשכל את האמת ולעולם הרי לא אהיה לא מאמינה ח"ו זה סתם מחשבה שמפחידה אותי.

לא אכפת לי. ותסיחי דעת מהמחשבה על כך. עם הזמן(מהר מאד) המחשבות ירגעו ותשכחי מכל הענין. הסיבה הרווחנית בדבר היא, שבדבד עם הידיעה צריכה להיות עשיה. ידיעה בלא עשיה גורמת לאי שקט לאדם כי אין לזה איפה לחול ומימלא מטרידה אותו. תראי שיחד עם ההתחזקות בידיעות השכליות יגיעו גם כן חיזוקים למעשה. הם לא חייבים להיות גדולים וקיצונים(ומומלץ שלא יהיה קיצוני ח"ו) אלא עוד תוספת של קיום מצווה קטנה וכדומה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה