כיצד לחזק את האמונה שלי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

קשה לי נורא להאמין בקב"ה. כבר מגיל קטן חונכתי בבית דתי ונהדר וגדלתי כילדה דוסית למדי. עד כיתה ח` שהתחלתי יותר לחקור במה אני מאמינה-איך?מדוע?למה? מתי? וכל השאלות על מציאות אלוקים ותורתו בעולם שעולות לנערה בגיל ההתבגרות.ביררתי ושאלתי המון -דרך האינטרנט,דרך אנשים שאני מכירה והתחלתי יותר להאמין באמת (ולא כי ככה חינכו אותי להאמין) אבל בתקו` האחרונה אני משתגעת מעצמי..שבוע אני מאמינה-שבוע לא. כל הזמן עולות לי ספקות חדשות בראש.. הרי זה ידוע שהאמונה של עמ"י והיהדות היא נורא מורכבת וכוללת המון דברים..ואני בוכה לקב"ה שישלח לי סימנים.ואני לא מצליחה להתרכז בכלום..ודבר מפליא מאוד הוא שקוראים לי בת-אל ולא סתם..גם בילדותי עברתי המון מצבים קשים והמון ניסים קרו לי-אני באמת מיוחדת איכשהו..אבל אמונה אמיתית ויציבה אין לי. ואני באמת זקוקה ומקווה בכל נשמתי לאמונה יציבה באמת. אשמח עם תוכלו לעזור לי. בתודה רבה רבה מראש.

תשובה

שלום בתאל

עניתי על שאלה כזאת באתר עייני שם. אך אין בית מדרש ללא חידוש לכן הוסיף כמה מילים כעת. האמונה בהשם ובתורה מוטבעת בכל יהודי בשורש נשמתו מעת היותו נוכח במעמד הר סיני.

ואין לך כלל לחשוש שמא אינך מאמינה או ח"ו זה יפסק מתי שהוא. פשוט תחזקי עצמך במחשבה פשוטה ואמיתית זאת . ולאט לאט הבילבול יעלם. וכן אין כבר צורך להתעסק בהוכחות אמוניות וכדומה במצבך. תתקדמי הלאה כאשר עיסוק זה נמצא מאחוריך ורק תוסיפי בלימוד מצוות התורה ועבודת המידות. ובעז"ה תראי נחת ומרגוע.

( אין לך מה לדאוג זה דבר כל כך טבעי , וכמעט אין אדם שלא חווה את זה במהלך חייו, ותוכלי לחזק עצמך גם בכך שאם הרמב"ם והמהר"ל וכל חכמי התורה שהיו חכמים בעלי ידע כל כך רחב דבקו באמונתם וכדומה לך ודאי אין מה לחשוש .).


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה