חיזוק באמונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

באתר האינטרנט:_-__ נתקלתי בשאלות בנושאי אמונה אתם בוודאי מכירים אותו. אשמח לקבל תשובות בהקדם כי אמונתי די התערערה לאחר שקראתי דברים אלו וחלשה דעתי מאוד. תודה מראש

תשובה

שלום אמיר

אכן אני מכיר את האתר הזה. אך בוא נעשה הבחנה פשוטה אין שם שאלות המערערות את בסיס האמונה או התורה. אלא התיחסות לפרטים כגון הארנבת וכדומה ובהם הקושיה. ישנם תשובות רבות לשאלות שנשאלות שם .

מקור השאלות הוא ממש לא חדש והוא נכתב בספרי הקודש כחל מהבנת התורה . אך הם מתוך רצון לערער אמונתך מביאים רק את השאלות בלי התשובות המופיעות באותם ספרים. משאלות לא מתים. אז מה אם יש לך שאלות. למי אין שאלות וכי הכל חייב להיות ברור כשמש? זו דרכה של תורה .

 כל הגמרא בנויה על מהלך של שאלות ותשובות ולא תמיד לכל שאלה ישנה תשובה מייד לעיתים רקלאחר זמן מבינים. ולעיתים נשאר בקושיה עד בוא גואל שיישב כל קושיתנו. כל עוד אין כאן שאלה בעצם עיקר האמונה בהשם או בתורה. אין בכך כדי להטריד יתר על המידה.

ותתיחס לזה כמו עוד שאלה בתורה שאינך יודע את התשובה. חכמים וגאונים יותר גדולים מכותבי האתר ההוא דבקו באמונתם עם שאלות. ולא נראה לי שבדיוק איזה כמה משועממים שרוצנם להכפיש את היהדות הם החכמים הגדולים שיטרידו אותנו ...


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה