כיצד ניתן להגיע לשמחה אמיתית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב! אני חוזרת בתשובה כ-5 שנים וב"ה התחזקתי מאוד. ספר ההוראות שלי לחיים זו התורה ב"ה, אך בכל זאת יש לי בעיה שאני מתקשה למצוא לה פתרון. אני ב"ה שמחה על כל מה שנפל בחלקי אך בכל זאת מתקשה להגיע אל שמחה אמיתית. אני לא מרגישה סיפוק במה שאני עושה אני רוצה שהמשפט "איזהו עשיר- השמח בחלקו" יתקיים אצלי. כיצד מגיעים למצב שבו אפשר להיות שמחים שמחה אמיתית ולהרגיש סיפוק במעשינו? בתודה מראש בתאל

תשובה

שלום

מהי שמחה? כולנו יודעים איך נראה אדם שמח ואיך הוא חש אבל להסביר מה זה שמחה רובנו אינם יודעים. שמחה זה הרגשת שלמות . יש כאלה דמגדירים סיפוק עצמי יש כאלה מלאות.אבל הכל סובב סביב הנקודה שהאדם מרגיש שלם.

וזהו פירוש הפסוק איזהו עשיר השמח בחלקו. עשיר זה הרחבה תחושה של רוחב והתפשטות ומי חש את זה? מי שחש את זה במה שיש לו. ואם נשאל הרי אין לו הרבה והרחבה אז כיצד יחוש כך במצבו? אבל זה בדיוק הנקודה ברגע שאדם מסוגל לתפוס ולחוש במה שיש לו שזה הרבה בשבילו ודי והותר לו במצבו אז מימלא יחוש את השלמות.

ורק יוסיף ויאמר אם ככה אני מרגיש טוב במצבי כיום איך הרגיש כשיהיה לי יותר ויפעל לתוספת מתוך תחושת השלמות. דבר זה מגיע רק אחרי התבוננות וראיה כמה טוב יש לנו כאן ועכשיו ברגע זה. אין אדם שלא יכול למצוא בכל רגע בחייו נקודת אור ושמחה. הבעיה שההרגל מכהה את התחושה ונשארת רק הידיעה השכלית של הטוב ובזה לבד לא די כדי שנחוש את השמחה.

צריך כל הזמן להתבונן שוב ושוב בטוב שקיים במצבו כעת וללמד את עצמו לחוש את השמחה שבזה. ברכות השחר לדוגמא זה זמן שמוקדש להתבוננות זו, אם לא נרוץ באמירתם נתבונן בכל ברכה מה המשמעות שלה לגבינו ולדוגמא:"פוקח עיורים" כמה אנשים לצערנו נטולי יכולת זו ? איך תפקודם במשך היום במצב זה? מלביש ערומים? כמה אנשים ברגע זה מצטנפים מקור כשבגדיהם קרועים? דעת -זה חוכמה.

הנה לך יש את הדעת לשאול ולחפש מענה יש לך כלים ללימוד ולהרבות ידע כמה אנשים נבערים ישנם? יש סרט באתר שנקרא "סוד האושר" של הרב נח וינברג -אני חושב שחובה על כל אדם לראות אותו,כמה דקות של דברי הרב יכולים לחולל שינוי מהפכני בחיי האדם לכל חייו. בהצלחה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה