כיצד לחזק את הבטחון בקב"ה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב, הרבה פעמים תוקף אותי פחד מהעולם... מהחושך, מהכח הרע בעולם. אני מודעת לעובדה שכח זה קיים ופועל בעולם. אני מודעת לכך שאנו חיים בסכנה מתמדת ושבכל רגע מקטרגים עלינו, מנסים למצוץ מאיתנו כח... מצד שני ברור לי שבכל רגע קיים כח שהוא רק טוב בעולם. שמיטיב ומחייה ונותן לנו אפשרות, במצבים הכי "ירודים" לחייך. לשמוח. זאת הבחירה. תחושה זו יוצרת בתוכי מאין "קונפליקט", דואליות. אני מאמינה בקב"ה. בכח הטוב. אך אני מודעת שיש גם כוחות אחרים בעולם. ולכן קשה לי תמיד להיות במודעות של אמונה רק בטוב כשאני יודעת שזה לא "רק" המציאות.

תשובה

שלום

זהו הנסיון שנקרא "מצוות הביטחון" , מי שבוטח ודאי מאמין, אך אין המאמין ודאי בוטח, וזה משול לאילן ופרי שאם יש פרי ושאי שיש אילן אך האילן לא ערובה לפרי.

החשש מותר כיוון שאין צדיק בארץ שיעשה טוב ולא יחטא , מימלא מנין הבטחון באמת? אך כמובן שיש בכך דרגות רבות והבוטח המושלם, מפריד בין הדברים ומסוגל גם לבטוח , וגם לדעת לתקן מעשיו כדי שלא יהיה פתח לרעה.

זו עבודת חיים, וכך צריך להתיחס אליה. אך את חייבת לדעת שאי אפשר לנהל מלחמה בעשרות חזיתות בו זמנית. תמצאי דבר שבו את רוצה להשתפר ולהתמקד רק בו ולאט לאט לעבוד על עצמך בנושא הזה.

לאחר שתרגישי שהגעת לאיזה דרגה של בניה באותו ענין תעברי לתחום נוסף. וכך בעזרת השם תשלמי את חפצך הטהור לעלות ולהתקדש.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה