חברה והשקפה

למה מתפללים על חולה כ"כ הרבה זמן ובסוף הוא נפטר?

  • ט"ו אב התשע"ח
אא

שאלה

אמי הייתה חולה במחלת ריאות קשה 6 שנים- התפללנו המון במהלך השנים ובנוסף עשינו מעשים לרפואתה והחולה בעצמה התפללה המון והודתה לה' יום יום ובכתה לאלוקים שירפא אותה ואף האמינה שהיא תתרפא ובסוף היא נפטרה מן העולם.
למה זה קורה? הרי אומרים מי שמאמין באמונה שלמה רואה ישועות וניסים..הבוטח בה' חסד יסובבנו

תשובה

שלום וברכה

כאשר האדם נפטר הדבר יתכן משני סיבות 

א. שהאדם מתחילת בריאתו קיבל תפקיד לחמישים שנה נניח וכאשר מילא את תפקידו והגיע לסוף ימיו הוא עובר לעולם הבא לקבל את שכרו על כל הטוב שעשה בעולם הזה. 

ב. אדם שנגזרו עליו 80 שנות חיים ויותר ובאמצע שנותיו חטא וכתוצאה מכך נגזר עליו למות בקיצור ימים ושנים.

כאשר האדם מגיע למצב השני מועילים מהר מאוד התפילות והתשובה והקבלות לעתיד שמצילות את האדם מהגזירה וכדברי המשורר שתשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה. אולם כאשר האדם הגיע לסוף חייו כי כבר הגיע זמנו לקבל שכרו בעולם האמת, הרי שבאמת אין כל טעם להישאר בעולם הזה. יש לזכור שתכלית החיים בעולם הזה הוא להגיע לקבלת השכר בעולם האמת והחיים בעולם הזה הם רק מקום עבודה שעל ידי מעשינו נזכה לקבלת השכר בעולם שכולו טוב, בוודאי שאין לאדם להישאר במקום עבודתו כאשר כבר הגיע לסיום העבודה ולזמן קבלת השכר.

 ביותר כאשר האדם בסוף ימיו סבל ייסורים הרי שהייסורים זיככו את האדם לגמרי מכל השגגות שעבר בעולם ובודאי הגי מיד לגן עדן ולקבלת השכר ומה תוחלת היתה לו להיות פה בעולם הזה. בעולם הבא הנשמה מבינה שכל הייסורים היו להכינה לקבל השכר עצום ללא עונש בעולם הבא כלל ובוודאי היא שמחה ומאושרת על כל הייסורים שהיא סבלה בעולם הזה. התפילות שהתפללו עבורה בעולם הזה בחייה שמורות להמתיק את הדינים מכל יוצאי חלצי הנפטר ולמונעת ייסורים מהילדים שלה.

כעת עיקר הנחת של נשמת הנפטר בעולם האמת היא על ידי שבניו ובנותיו וכל יוצאי חלציו הולכים בדרך ה' ומקיימים את המצוות כראוי ובזה הנשמה מקבל שכר רב ונוסף בעולם האמת ומקבל כבוד ויקר בכל העולמות מילדיה ההולכים בדרך ה'.

ראי עוד בעניין ההתמודדות עם האבדן 

https://www.hidabroot.org/video/54406

ה' יתן לך את הכוחות להמשיך ולחיות מתוך שמחה ורוב נחת ושנזכה בקרוב לתחיית המתים ולראות את פני משיח צדקינו וכל קרובינו במהרה בימינו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מוותאובדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה