הלכות ומנהגים

נסיעה בשבת שלא כרצוני

  • ג' אלול התשע"ח
אא

שאלה

כבוד הרב שלום ,
ברוך השם כל פעם אני מקבלת על עצמי משהו ומתקרבת לאבא שבשמיים.
אני מבינה שזו הדרך שאני רוצה לחיים, אני מרגישה שאני רוצה לעשות כרצונו אבל יש לי בעיה..
אמא שלי בצעירותה התחתנה עם אבא שלי שאבא שלי הוא אדם לא יהודי, כמובן שזה לא החזיק והם התגרשו אבל אמא שלי הספיקה להביא אותי לעולם יחד גם עם עוד שני אחים שלי.
אמא שלי התחתנה בשנית לאדם יהודי, שכרגע הוא גם נמצא בשלבי התחזקות וברוך השם לא מדליקים אש בשבת, שמים פלטה, קידוש, בית כנסת, נרות. המשפחה שלי היא לא שומרת שבת כהלכתה, בעיקר בגלל אמא שלי שמרגישה שהיא לא מסוגלת לקיים אורך חיים דתי. היא אומרת שהיא רוצה לנסוע ולראות טלוויזיה וכל מיני שטויות כאלה, אני כבר קרוב לשנה( אם אפשר להגיד) זוכה לשמור שבת.
יש לי בעיה גדולה מאוד, מאחר ואבי אדם לא יהודי וגם ההורים שלי גרושים אז בדרך כלל מגיעים לקחת את הילדים ביום שישי בערב, לאכול ואז מחזיר אותנו הביתה . פעם זה לא הפריע לי אבל היום אני מבינה את המשמעות ומרגישה כל כך מבוישת.. אני לא רוצה את זה. כבר ביקשתי מאבא שלי כמה פעמים להגיע יותר מוקדם והוא לא יכל בסופו של דבר הזמן אני מאמינה היחיד שהוא יכול להגיע הוא יום שישי כי הוא גם עובד וגר רחוק מהעיר שלנו.
לאחים שלי אין בעיה כי הם חילונים ולא שומרים, אבל לי זה בהחלט מפריע שביום שישי בערב אני צריכה לנסוע פעם בשבועיים למסעדה (כמובן לא כשרה) זה פשוט מגעיל אותי ודוחה אותי ואני כבר בא לי לא יודעת מה לעשות רק מהמחשבה על זה...
אני מרגישה שאף אחד לא באמת מבין אותי, יוצא גם שאם אני נוסעת עם אבא שלי אז אני מפספסת את הקידוש בבית ולא הולכת לבית כנסת.
מה עלי לעשות? אני מתפללת כל בוקר שזה ישתנה, אני עושה התבודדות עכשיו כל יום וגם מבקשת על זה.
אני כל כך רוצה להתקרב יותר ויותר לאבא שלי בשמיים ואני מרגישה שכופים עלי את הדרך הזאת.
קשה לי גם להיפתח לאבא שלי, אני דיי מתנהגת איתו כאילו הוא בן אדם שאני פשוט מכבדת( אין בנינו פתיחות או שום דבר) אבל אני כן אוהבת אותו וגם לא רוצה לפגוע בו ואני גם יודעת שהוא לא כל כך יבין את המשמעות של מה שעובר עלי.
מה עלי לעשות כבוד הרב??
תודה מראש וסליחה על ההפרעה.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שזכית להתקרב לבוראך אביך שבשמיים , זכות גדולה ועצומה שאת שומרת שבת וה' יעזור שגם אימך תזכה להתחזק עוד ועוד ולקבל על עצמה שמירת שבת מלאה בעז"ה בקורב

ולשאלתך, אין טוב יותר מלומר לאבא שלך בפירוש שאת היום יהודייה מאמינה ושמרת שבת ולכן את לא יכולה יותר להצטרף לנסיעות ולא לאכול במסעדות לא כשרות. את מוכנה לנוסע בתחברוה ציבורית ביום שישי ולהיות איתו אבל לא לאכול אוכל לא כשר ולא לנסוע בשבת כלל.

בטוחני שאבא יכבד את זה, אף שהוא לא יהודי, אבל הוא גר כאן בארץ והוא יודע ומבין את המשמעות של השבת ליהודים מאמינים ואין לי כל ספק שהוא יקבל את זה בהבנה גמורה.

נשמח לסייע בידך עוד ככל הצורך,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נסיעה בשבתאבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה