איך הבורא נוצר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב לצוות הידברות. ישנה שאלה שמטרידה אותי בזמן האחרון ושאיני מצליח למצוא לה תשובה. אפילו אצל אנשים מאמינים. הנני מאמין בבורא עולם אשר חוכמתו אין סופית, אך ברצוני לדעת כיצד הבורא שברא הכל נברא והאם מישהו או משהו יצר אותו. מכיוון שאם העולם לא נוצר בדרך מקרה או לבדו אזי איך הבורא נוצר אם נוצר . או שהיה תמיד. אך נאמר בהרצאות שהכל נוצר מתי שהו ולא היה קיים תמיד כמו שחשבו על היקום, והבינו שהיה מפץ רוחני שיצר הכל שהתגשם לחומר שאנו חשים היום וכל זאת נוצר על ידי אלוקים. אזי אם היקום לא נוצר מאליו ולא היה קיים תמיד ונברא על ידי בוראו. איזה הסבר יש להיוצרות הבורא שהרי אם נוצר חייב להיות מישהו שיצר אותו ואז גם אותו היה צריך מישהו ליצור ואין מענה לשאלה איך הכל התחיל ומי ברא את מי. מכיוון שקשה לתפוס את התשובה שאלוקים היה קיים תמיד כמו שהעולם לא היה קיים תמיד ונוצר בשלב מסויים. אשמח לקבל תשובה מקיפה וממצא וגם אם אין תשובה לשאלה מסובכת כזו אזי גם זו תשובה שאין אנו יכולים להגיע לרמות הבנה כאלו ואין לחקור מה שאיננו מבינים. תודה מראש ושבת שלום לכולם

תשובה

שלום ניר

הכלל שכל דבר חייב להיוצר ממשהו נכון ביחס לעולם הטבעי, פה בעולמנו שכפוף לחוקי הטבע, אין מציאות לדבר שיוצר מעצמו, כמו שאנו נוכחים כל הזמן . ולכן ההסבר היחיד כיצד העולם פרץ הוא- שקיימת מציאות רוחנית שאינה כפופה לחוקי הטבע וההגיון שאנו תופסים והיא יצרה את החוקים, העולם, וההגבלות שלהם.

אותה מציאות רוחנית היא הנקראת בפינו- אלוקים. אכן את האלוקים איננו יכולים להבין או לתפוס בשכלנו, וההכרות שלנו עליו היא בדרך השלילה. זאת אומרת הוא אינו גוף לא גבוה לא נמוך לא מוגבל בשום דבר. אבל איננו מגדירים או מסוגלים לתפוס אותו על דרך החיוב מה כן הוא.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה