מדוע היהודים סובלים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ! ראשית אני רוצה לציין שהנני אדם מאוד מאמין. אך לפעמים עולה לי השאלה ואני מאמין שעוד הרבה כמוני שואלים אותה את עצמם כמה פעמים. אז ככה, למה אנחנו כעם נבחר סובל כל כך הרבה ועדיין ממשיך לסבול, למרות שרוב היהודים מאמינים מאוד באלוהים ומשתדלים לקיים מיצוות לא פחות מאנשים דתיים, ולמרות זאת אנו חיים בסכנה תמיד ובחוסר שלווה בישאל, לעומת הגויים שחיים יותר טוב מאיתנו וזאת עובדה ואין להם אפילו שליש מהצרות שיש לנו. בנוסף לכך לגבי השואה אני מבין למה היא הייתה מההרצאות שלך בערוץ הידברות, אבל אני לא מבין למה אלוקים גרם לכך שיבזו אותנו מול כל העולם, ירצחו, ישפילו, יאנסו, ישרפו, וכו"... עד כדי כך. גם אם אדם לא דובק בתורה במלואה, ככה להתאחזר לעם היהודי בזבעות כאלו וכמו שיש לנו היום עם הפיגועים.

תשובה

שלום

עופר העם היהודי שונה מכל העמים, כמו שכתוב בתורה הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב.

איננו דומים לשום אומה או מהלך שנוהגים עם האומות כולם. היחוד הזה בא לידי ביטוי גם בחיים הגשמיים או שטוב לנו בשונה משאר העמים או שרע לנו בשונה מכל העמים, היחוד היהודי חייב לבלוט או לטוב או לרע.

המטרה בזה היא כיון שאנו העם שצריך להוביל את תיקון העולם ואת גילוי האלוקות בבריאה עד הגאולה, אנחנו חייבים לשמור על היחוד והזכרון של השליחות שלנו, מתי שמקיימים את התורה היחוד מתגלה בדרך של הטבה מעל הטבע.

מתי שמפרים את התורה היחוד מתגלה בדרך של ענישה . אבל תכלית הכל לבסוף היא קיום מתוך טוב ושפע לעם הנבחר.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה