Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hidabroo/public_html/cache/Smarty/templates_c/18/b3/e0/18b3e0cceb24c58f9c6d6972700a9e743509867a_0.file.question.tpl.php on line 28

כוחו של תת-המודע סתירה לאלוקים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

התגלגל לידי באופן מוזר ספר כפרני מהשורש,שנקרא:"כוחו של תת-המודע" מאת ז`וזף מרפי.מתוך המעט שלמדתי,גיליתי בן היתר שיש כח עליון נמצא שהוא בעל כח אין סופי ונשגב לאין ערך ושיעור והוא הבורא יתברך שמו שכל הבריאה שייכת לו ואליו מפנים כל המאמינים את תפילתם.קיבלתי עובדה זו בקלות יחסית מכיוון שהתפילות נתנו בי כוח ותקוה בחיים וגם כי היה לי פשוט להאמין שאין יכולה להיות מציאות של בריאה כזאת או אחרת כל כך מושלמת,ללא יוצר!ועדיין אני מאמין בכך.עד שנכשלתי בחקירות מעטות לחפש אחר הכתוב בספר המסקרן הנ"ל שיוצר תדמית הפוכה וסותרת של:"חוק החיים הוא חוק האמונה.אמונה היא המחשבה בראשך.אל תאמין בדברים שלמעלה ממך. האמן בכוחו של תת-המודע שלך לרפא,לעורר השראה,לחזק ולהגשים את שאיפותיך,כי אמונתך תגשים את עצמה.שנה את חשיבתך ותשנה את גורלך!!(משהו כזה).עוד בהמשך מובאות שיטות מעשיות לריםוי רוחני וכן להצלחה ריפועושר ושגשוג מציאת אהבה,טכניקות הדמיה וכו` המבטיחות הצלחה וכן מוכחות בסיפורים שונים מעדויות שונות ולא אפרט הכל,אך היגיון אמיתי בשיטה ושכל בריא!לטענת הפרופ`,האינטיליגנציה של תת-המודע היא אין סופית וטמונים בא עוד כוחות רבים שהמסר העיקרי הוא לנצל אותם! דוגמא ספציפית שמשכה את תשומת ליבי היא סיפורו של ד"ר קווימבי אבי הרפואה הפסיכוסומטית והפסיכואנליסט הראשון שהיה חלוץ בריפוי רוחני,שריפא המון אנשים באמצעות התפילה(מובאים סיפורים שונים אך לא אכתבם)ונחל ניסים רפואיים רבים ומדהימים כשהמוטו היה להדגיש לחולה שתת המודע הוא זה שיצר את גופו וכח אבריו ולכן הוא יודע כיצד לרפא אותו(הבאתי בתימצות מחמת הטורח,אני מקווה שהנקודה ברורה)וכן על ילדה שהתפללה על אמה ממדינה אחרת כשהיא משכנעת את עצמה שהיא בריאה ומחמת הטיענה של הסופר שיש כוח רוחני המחבר ומקשר בין כולם(או משהו כזה,אני כבר ל זוכר)התפילה של הילדה נחלה הצלחה. וכהנה וכהנה עוד סיפורים ודוגמאות ושיטות.....הספר גרם לי ספקות רבות האם בכלל יש למי להתפלל בלי להתחשב בעובדה הראשונה שאין סיכוי בכלל שאין כאן יוצר לבריאה המושלמת הזאת?האם אוכל להתפלל לתת המודע שלי לקבלת כל מענה ועזרה ואפילו על אחרים?מהו בכלל התת מודע לפי התפיסה התורנית? ואיך תוכלו אתם שקוראים את המכתב להוכיח לי שהוא טועה או לפחות לעשות לי קצת סדר בראש. אני אשמח לגלות שיש בידי טעות קטנה שלא חשבתי עליה(אני כמעט בטוח בזה),אני מעדיף לחיות באמונה של הבורא היחיד שאליו התרגלתי.בטוח שלא חקרתי מספיק,פשוט שלא,אך אם תוכלו לסייע לי בשליחת חומר בנושאים הללו,אשלם כל סכום שרק יתבקש כי שאלות כאלו ללא מענה מאימות על האמונה שלי בנקל!!! אשמח אני לא בטוח שהצלחתי להעביר את כל מה שרציתי אך אני מקווה שהבסיס לעיניין ברור ואשמח להיענות בהקדם תודה!

תשובה

שלום משה

אין חולק שהתת מודע ביחס למודע זה כמו חדר אפל ומסדרון צר מואר, המודע שלנו זה מסדרון קטן שיוצא מתוך אולם רחב של בלתי מודע, באותו הבלתי מודע שוכנים כוחות נפשינו וכל הזכרון הארוך שבכוחם להשפיע על המודע.

אבל מכאן ועד לסתור מציאות של בריאה איני מבין כיצד הסקת את זה, הרי הבלתי מודע זה עדיין דבר גשמי פשוט ששוכן בתוך המוח, וכאשר ההגיון מכריח שהמוח האנושי נוצר על ידי בורא חכם, כך הוא מכריח לגבי הבלתי מודע.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה