הלכות ומנהגים

האם מותר לשמור בובות שלמות בבית?

  • כ"ח חשון התשע"ט
אא

שאלה

שלום רב,

עוד מצעירותי אהבתי לאסוף בובות של דמויות טלוויזיה מצוירות כך שברשותי אוסף רחב ויקר מאוד. רק אחרי שחזרתי בתשובה הבנתי שיכולה להיות כאן בעיה הלכתית מבחינת "לא תעשה לך פסל", מכיוון שהבובות בדמויות אדם באופן מושלם.

לכן רציתי לשאול כדי לחתום בצורה סופית מה עלי לעשות. האם אפשר לשמור אותם? אם לא האם מותר לתרום אותם לילדים לשמח אותם? או שמא אהיה חייב להשמיד אותן?

תודה מראש על התשובה ותודה ענקית על עבודת הקודש שלכם ועל הזמינות שלכם לענות לנו על שאלות בכל רגע ובאופן מהיר. מי יתן וה' יתברך יצליח דרכו של המוסד הקדוש הזה וישלח לכם את כל המשאבים להם תדרשו ללא חוסר כלל!

תשובה

שלום רב,

אתה יכול לשמור את הבובות האלה אצלך.

מקורות: בשו"ת יביע אומר חלק ג' (חלק יורה דעה סימן ח) העלה, שהנוהגים לקנות בובות לילדיהם הקטנים לשם שחוק ושעשוע, יש להם על מה שיסמוכו. ובכל זאת טוב להחמיר שלא לקנות בובות העשויות תבנית אדם שלם בכל חלקי גופו ואיבריו, רק חצי גוף העליון, או כאותם הנראות מצד אחד דהיינו עין אחת וחצי חוטם ויד ורגל. ע"ש.

אולם בספרו שו"ת יחוה דעת חלק ג' (סימן סד, שיצא לאור אחרי היביע אומר) הורה שמותר לכתחילה לקנות לילדים בובות שהן תבנית אדם שלם בגופו. ע"ש. ומשנה אחרונה עיקר.

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עבודה זרהבובות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה