למה פרשת סוטה נאמרה רק על אשה ולא על איש?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום! ידוע שאשה סוטה היא אשה שבעלה חושד בה שהיא בגדה בו (והיא לא נתפסה)- מדובר בחשד בלבד! מובאת לפני הכהן הגדול ועוברת טקס משפיל! של קריעת בגדיה מעליה פריעת שיערה ראשה(כדי לבזותה)והשיא- להשקות אותה במים המאררים ואם כן בגדה "וצבתה בטנה ונפלה ירכה" האשה עוברת טקס כ"כ משפיל אם קרה מצב שבעלה חשד בה על שבגדה בו...ואם היא טהורה הבעל לא נענש על כך שחשד סתם. רק היא צריכה לעבור את כל זה בגלל שחשד בה בעלה..אך, אם רואה גבר שיצרו משתלט עליו או שאשתו לא מספקת אותו יכול ללכת לעיר אחרת ויעשה שם מה שליבו חפץ..ויותר מזה הוא לא נענש ולא עובר טקס משפיל כ"כ.. מדוע הסטייה חלה על הנשים בלבד??? אני לא מנסה ללכת נגד התורה בעניין הזה להיפך,אני שואלת מתוך רצון אמיתי להבין מה עומד מאחורי זה ולמה זה ככה..? תודה!

תשובה

שלום

שירלי ראשית חלילה לחשוב שיש התר לגבר ללכת לחטוא כאשר יצרו גובר וכו, הגמרא שאומרת ילבש שחורים מדברת ממקרה קיצוני של תאווה שגם עליה כמובן יענש במלוא החומרה אבל לפחות ימעט בחילול שם שמים שיווצר מחטאו ולא ינעל לפניו את האפשרות לחזור למוטב בחברת בני עירו ומשפחתו.

ולשאלתך: ההלכה מאד מגבילה את קנאת הבעל, היא חייבת להיות מבוססת על עדות של עד יחיד שהיא הסתתרה בחברת גבר, וצריך שקודם בעלה יתרה בה על כך ורק אחר כך כאשר זה יחזור על עצמו בתוספת העדות רשאי ללכת לקנאות לה.

במקרה והדבר ללא צידוק ודאי שהבעל נחשב כחושד בכשרים שעונשו לוקה בגופו. במקרה והאשה נמצאה טהורה היא היתה זוכה למילוי בקשתה בנושא הולד , אם היתה עקרה מולידה, אם הולידה מכוער תלד נאה וכו.

 מושג הסטיה קיים אצל אשה ראשית כי זה בניגוד לטבעה , אשה מטבעה אינה מתאווה למי שאינו בעלה(לאחר הנישואין ).

שנית לגבר מותר לישא שתי נשים.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה