האם ה' בנה עולם רע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

למה הוא ברא את העולם? כי הוא טוב ורוצה להיטיב. אז למה העולם שהוא ברא מלא ברשע? יותר מובנת לי הגישה של הנצרות - אלוהים רוצה שתהיה טוב לאדם - זהו. אז חלק מהנוצרים מאמינים והם טובים לחבריהם וחלק רעים - זה עולם נורמלי כיש בו טוב ורע. אבל אצל יהודים זה לא ככה. מצוות בין אדם לחברו לא עומדות בכלל בכמות ובאיכות מול מצוות אדם לה`. מתקבל המצב שחלק מהעם רעים ורשעים (כדרכו של עולם) והחלק השני מתפללים ועוסקים בתורה (דבר לא מחייב טוב-לב). יוצא שביהדות הרבה יותר רע מאשר טוב. אני מדבר על העולם הזה (לא על השכר בעולם הבא, אם וכאשר). בעולם הזה לימוד תורה, קיום מצוות, תפילות ושאר מצוות בין אדם לה` לא תורמות את חלקן בייצוב הטוב מול הרע. יוצא שהעולם עפ"י היהדות הוא רובו רע. ככה ה` מיטיב? בונה עולם שרובו רע? בוחר לו עם סגולה שמגיע לו (ראה זכויות אבות) ומתעלל (או מאפשר להתעלל) בו לאורך אלפי השנים. אז למה הוא ברא את העולם? ולמה דווקא בנו הוא בחר להתעלל? זה נראה כמו אב אלים שלא יגע בזרים אבל להתעלל בבנו הוא מרגיש חופשי כי הוא יצר אותו. זה לא אב מחנך. הוא לא נותן לילד מכה חלשה על התנהגות רעה - הוא שובר לו את העצמות, ומשאיר לדמם. זה אב רחום וחנון?

תשובה

שלום שמואל

התשובה תתחלק לשתי נקודות בקצרה:

1.לטעון שלימוד תורה ומצוות לא עושה את האדם טוב נובע רק מעצימת עיניים. גש בקשה לריכוז לומדי התורה הקרוב למקום מגוריך ותשאל כמה גמח"ים להלואות כספיות יש. כמה משפחות מנהלות בבתיהם גמ"ח למוצצים לתינוקות , תרופות, חיתולים, מיכשור רפואי. תבדוק מהם ארגוני החסד הגדולים בארץ לעזרה כמו יד שרה.

עזרא למרפא. עזר מציון. בבני ברק יש קופה לחלוקה לנזקקים שנותנת בשנה כחמישים מליון שקל לצדקה! והכל מכיסים של תורמים דתיים בלבד!כאשר התורמים בהרבה מקרים הם עצמם חיים בצימצום ודוחק.התורה המצוות הם הדרך לעידון ומוסר אמיתי ולא אותם אלה שדת האהבה בגרונם וידיהם מלאו רצח במשך אלפי שנה רצופות בשם האל... וזה מעביר אותנו לנקודה השניה

2.עדיף להיות המסמר מהפטיש.. , היהודי במשך אלפי שנות ההסטוריה שסובל לעולם לא רצה ולא רוצה להתחלף עם אותו נוצרי או גוי רחמן ששוחט אותו בשם האל והטוב . היהודי תמיד מעדיף להיות הנהרג על קידוש שם שמים ולא ההורג למטרה זו .זה הטוב האמיתי שהשם אלוקינו חנן אותו בנו .

בדרך למשרפות איני יודע אם בציבור החילוני סיפרו את זה לכם אבל יהודים יראים הלכו ושרו " ברוך הוא אלוקינו שבחר בנו מכל העמים והבדילנו מהטועים ונתן לנו תורת אמת " . ובנוגע לעצם הסבל של העם היהודי. ההבדל הוא פשוט ככל שאדם מסוים יותר מענין אותך ויותר אהוב לך הדרישות שלך ממנו יותר גבוהות הרצון שלך לקשר איתו יותר גבוה.

ולכן שאר האומות מקבלים את חייהם ואת השלווה בלי לטרוח כי הם פחות מענינים את הקב"ה , לא זקוקים לתפילה ולחיבור שלהם תפקידם הוא זמני וחולף. העם היהודי קשור בקשרי אהבה עם הקב"ה הוא מעונין לשוחח עם כל אחד מהעם ולכן שום דבר לא ניתן בקלות כל דבר זה מדד למהות הקשר עם הבורא.

ותחליט אתה מה אתה מעדיף שיתנו לך את האוכל אבל העיקר אל תטריד ותעוף מהפנים של אבא. או שאולי לא יתנו מייד אבל רוצים אותך ורוצים שתבקש...


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה