הדת פרי הדמיון או לא....

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

להלן פרי דמיונו של האדם במשך אלפי השנים מאז שהוא התחיל לחפש רוחניות ואמונות. קישור 1: האדם - קישור 2: דתות ואמונות - השאלה היא: האם כל זה נבע מבורות - חוסר ידע של האדם להבין את מורכבות העולם והיקום כולו? (המדע של היום מסביר את הכל) בברכה.

תשובה

שלום נסי

לגבי האבולציה יש שלושה כמה תשובות בכיוונים שונים:

1.כל הטענה שכך משך זמן התפתחות נובעת מאי קבלת בריאה אלוקית שיכולה ליצור את הכל בבת אחת.

2. האבולציה אכן היתה אך כיון ששת ימי הבריאה מאז ומעולם בספרות היהודית נחשבים כזמן לא ברור במהותו( אנו מחשיבים את ראש השנה כיום בריאת העולם, אבל יום זה הוא היום האחרון לבריאה בבראשית, זהו זמן נפיחת החיים באדם ולא בריאת היקום כולו)לפי כך יש תאוריה לפי תורת היחסות ששת הימים היו בעצם מליוני שנה בני עשרים וארבע שעות שלנו(כיצד זההולך יחד צריך ללמוד היטב את תורת היחסות).

3 אין לנו תשובה, אך אין בכך סתירה , כיון שמעמד הר סיני שבו אלוקים נגלה לנו ונחרט בליבנו אמונת היחוד בו כבורא, בודאי התרחשה . ניתן לדלג בודאות 2500 שנה אחורה שאז האמינו כבר במעמד הר סיני בודאות(בית מקדש ראשון שנחגג בו הפסח זכר ליציאת מצרים ומעמד הר סיני) והיום ההוא זה סך הכל 800 שנה אחורה למעמד שזה כעשר דורות שלאב ובן .

שקר שיונחל למילוני איש בני האומה היהודית בזמן בית ראשון בודאות כל כך מוחלטת כאשר ילד בן חמש בבית ראשון יושב ליד סבא שלו בן המאה שמספר לו שסבא שלו חגג את הפסח כשהיה בן חמש וסביו בן מאה כבר קפצנו עוד מאתיים שנה אחורה. וכך פשוט הלאה.

אם כן זה מענין הממצאים המדעיים אבל בנתיים רק המדע שמושתת על תאוריות ובדיקות כפי השגת השכל משתנה משנה לשנה. ולא הידיעות הלוגיות הפשוטות של מסורת מוצקה. לגבי האמונה והדתות: בהחלט סוגי דתות ואמונות כולל עבודת אלילים למינייהם היום קיימים מאז ומעולם חלקם מבוססים על כוחות של מזלות אמיתיים רק תוך ביטול הקשר לבורא שיצר אותם והעמדתם כמשפיעים קבועים ללא השגחה. וחלקם פרי דמיון ופנטזיה שכל עם מייצר לעצמו , כאשר אין לו משענת או בסיס איתן למשהו מוצק יותר.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה