קשיי חזרה בתשובה לצעירה בת 16

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום! והמון תודה על האפשרות לשלוח שאלות. אני באה ממשפחה שומרת מסורת ולא יותר, ואני ממש רוצה להתחזק בתשובה אבל יש לי הרבה בעיות. אני בת 16 לכן עדיין בבית של ההורים, מה אני עושה למשל כשיש מצוות שההורים לא מקיימים כמו טבילת כלים או מעשר אין לי ברירה אלא לשתות בכוס לא טבולה במקווה, או לאכול ירקות לא גוש קטיף פשוט כי אין לי אפשרות אחרת מה עושים במצב כזה. ועוד שאלה אני משתדלת ללכת לשיעורי תורה אצל הרבנית בישוב, אבל קורים מקרים שאמא שלי פשוט לא מסכימה כי היא צריכה אותי לכל מיני דברים בבית לפעמים היא אפילו כועסת ואומרת שהרבנית יותר חשובה ממנה. מה עושים במצבים כאלה?? אשמח לקבל תשובה תודה רבה!

תשובה

שלום

חן חן על התחזקותך בשמירת התורה והמצוות, הקב"ה יעזור שתוכלי להתקרב יותר ויותר, ושהדבר יגיע לך יותר בקלות.

לענין הכלים - ניתן להשתמש בכלים חד פעמיים, או פלסטיק קשיח, וכן כלים מתוצרת יהודית שכל אלו אינם צריכים טבילה. לענין המעשרות - ב"ה וזכינו שכמעט בכל הארץ ישנן חנויות פירות וירקות העומדות תחת השגחת הרבנות המקומים בענין תרומות ומעשרות, כך שבקצת תשומת לב לא יהיו בעיות של מעשרות.

לענין השיעורים - אם כדברייך שבדרך כלל אמך מסכימה שתלכי לשיעורי תורה, ורק במקרים מסויימים היא צריכה את עזרתך, הרי שאין כאן שום בעיה, ואכן יש בעזרה בבית משום קיום מצוה מן התורה של כיבוד אב ואם. בכדי למלא את החסר שתוכלי לשמוע שיעורי תורה, בזמן ובמקום המתאים גם לך וגם לאימך, יש באפשרות ארגון הידברות לשלוח דיסקים לצפיה ולשמיעה מרבני האירגון בלי תשלום כל שהיא, כך שתוך כדי התקרבות ישפיע הדבר לטובה גם על שאר בני המשפחה.

טל להזמנות, 03-6106061 בכבוד רב, ובהצלחה, מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה