הלכות ומנהגים

עבודה

  • ל' אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
לפני 3 שנים עבדתי אצל מעסיק שהוא חברה בע"מ, והמעסיק לא שילם לי משכורות על כמה חודשים, ובעבודה בייש אותי, וצעק עלי ליד כל העובדות שאני לא יודעת לעבוד, ופיטר אותי. חיכתי בסבלנות כמעט שנה וביקשתי ממנו בצורה יפה שיביא לי מה שמגיע לי. ואמר לי אני לא מביא לך את המשכורות –. ולכן נאלצתי לפנות לתביעה כנגדו, ב"ה אחרי 3 שנים מייסרות עם הרבה עוגמת נפש קיבלתי את הכסף שמגיע לי. עם קצת פיצויים שאפילו לא מגיעים מקצת לנזק שנגרם לי הן נפשית והן פיזית וכל מה שיכול להיות, פיטרו אותי מעבודות כי לא הייתי מרוכזת כנראה, וממש היה לי עוגמת נפש.
אחרי הכל, המעסיק עכשיו טוען שאני צריכה להחזיר לו את הפיצויים ואם לא הוא לא יסלח לי כי אני גרמתי לא נזקים מהתביעה הנ"ל. למרות שהוא גרם לכך שנגיע לידי זה למרות האזהרות הרבות.
אני חושבת שהוא צריך לבקש ממני סליחה, אבל אני כבר מוחלת לו ב"ה. כי זה עסק שלו עם בורא עולם מה שהוא עשה לי.
השאלה היא אם אני צריכה לחשוש מכך, למרות שאני חושבת שאין לי ממה כל כך לחשוש כי הוא גרם לכל זה. ואני לא צריכה להחזיר לו כלום כי לי היו המון הוצאות על שנאלצתי להגיע למצב זה, כמו – נסיעות רבות, זמן, יציאה מהעבודה מוקדם. ולכן אני ממש לא מוכנה לחשוב אפילו להחזיר לו.
איך אני יכולה להיות רגועה שהכל בסדר מצידי? ושאני עושה את הדבר הנכון??
כי שאלתי רב והרב אמר שאני יכולה להוריד מהפיצויים שקיבלתי את כל ההוצאות והנזקים שנגרמו לי, ואני חושבת שכמה שאני יוריד עדיין לדעתי אני לא יגיע לסכום שנוזקתי שאי אפשר אפילו להשוות אותו בכסף.
אז מה אני יעשה???
תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

יש להראות את התביעה ואת הפסק של בית משפט לרב הבקי בהלכות ממונות שיכריע כמה הגיע לך על פי דין תורה והאם את צריכה להחזיר משהו לבעל הבית הישן שלך.. אם הרב יפסוק שלאחר הנתונים האלו עלייך להחזיר לבעל הבת חלק מהכסף, תנהגי כדבריו.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פסקגזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה