נדרתי נדר ולא עמדתי בו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב: לא מזמן נדרתי נדר שאשמור נגיעה ואני רוצה בכך וחבר שלי שלא הסכים לזה ובסוף לא שמרתי נגיעה (יש לציין שאנו לא מקיימים יחסים) האם עברתי איסור חוץ מהאיסור של שמירת נגיעה ? ומה אני עושה?

תשובה

שלום רב

איסור נגיעה לשם תאווה, בין נער ונערה [שבדרך כלל הנערה טמאה טומאת נדה, ואסורה כאיסור ערווה], הוא איסור חמור מן התורה, וכמבואר ברמב"ם (איסורי ביאה פרק כא הלכה א), שכל מגע בערווה מן העריות דרך תאוה הוא איסור לאו שחייבים על כך מלקות ארבעים. ומשכך תועלת הנדר להישמר מזה הוא כפי שאמר דוד בספר תהילים נשבעתי ואקיימה לשמור משפטי חוקיך.

אולם מכיוון שכבר נשבענו כולנו בהר סיני לקיים את מצוות התורה ואיסוריה, לכן אין בתוספת הנדר שהוספת משום להגביר את חומר האיסור, והאיסור החמור בתוקפו בדיוק כפי שהיה לפני השבועה.

ולשאלתך, `מה את עושה`, כמובן שיש לשוב בתשובה, ולהתחרט מעומק הלב על מה שקרה, ואחרי שתתוודי בפה `חטאתי` וכו`, תקבלי על עצמך לשמור איסור נגיעה, וכל פעם שיש לך נסיון על כך תגידי את לשון הפסוק האוסרת את הדבר: "לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה", וזוהי סגולה נפלאה לינצל מזה, וצריך לשתף גם את החבר במה שעובר עלייך כשעוברים איסור נגיעה, ובוודאי הוא יתחשב בך ויינצל אף הוא.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה