יכולת ידע התורה לעזור למדע

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד כבוד הרבנים שלום רב! שמי שמרית ואני חוזרת בתשובה יש לי אמונה מאד מאד גדולה הן מבחינה שכלית וגם מעבר לזה מבחינת הרגשה יש לי שאלה שעליה לא הצלחתי לקבל תשובה והיא חוזרת ומטרידה אותי מאד התורה מביאה לנו הוכחות על מה שהמדע גילה עד היום וההוכחות משכנעות מאד כמו כן "הוראות" התורה מותאומות ב-100% לנפש האדם כשהמדע מתקדם הוא מתקן את העולם כמו תרופות, המצאת החשמל וכו.... השאלה שלי היא אם הכל ידוע בתורה ויש כ"כ הרבה קלקול בעולם וחיפוש אחרי הרבה מאד פתרונות גם בעולם היהודי ובכלל בכל העולם אם יש את כל הפתרונות בתורה למה היא לא מציעה אותם ורק בדיעבד על מנת להוכיח שיש בורא לעולם למה היא לא מתקנת לפני ההרס אני מקווה שהשאלה שלי מובנת ואשמח לקבל תשובה תודה רבה

תשובה

שלום

כתוב בזוהר הק` שבשנת שש מאות לאלף השישי [דהיינו בשנת 1840 למנינם] יתפתחו שערי החכמה בעולם.

ופירשו רבותינו שפתיחת שערי החכמה מכוונים אל אחת משני האופנים, דהיינו שאם היינו זוכים היו מתפתחים שערי חכמת התורה, והיו מגלים את מה שעתיד להתגלות במהרה בימינו כשיבוא המשיח, ומלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים, אולם מאחר ולא זכינו, ובני ישראל היו באותה עת במצב של ריחוק, [בערך אז החלה תנועת הרפורמים, וגם תנועת ההשכלה צברה תאוצה], לכן ירד החכמה בכיוון האחר, וזלגה לעבר חכמת הטבע, ואז החלו המדעים והטכנולוגיה להשתכלל בצורה מדהימה ממה שהיה לפני כן.

וכמובן שבמצב של בדיעבד, מאחר וכל זה הם כוחות שטבע הקב"ה בעולמו, והקב"ה כשברא את העולם טבע את כל סודות הבריאה בתורה הק`, לכן לכל חכמה ומדע שרק יתגלה ימצא שורש לזה בתורה.

מאחר והוא באמת דבר שנטבע מאז בשעת הבריאה, ולכן לא ניתן לשאול מדוע לא כתוב באופן מפורש את הסוד של החשמל והאטום בתורה, כי אילו זכינו היינו מגלים את הסוד של האטום במובן הרוחני שלו, שזהו שורש הקב"ה המחיה כל פרט וקטן מכל מה שיש בראיה ולא היינו צריכים לגלות את הבורא מתוך מדעי הטבע, אלא עין בעין היינו רואים את כל העניין כפי שהוא באמת.

ורק כשלא זכינו והדברים התפתחו כפי שהם התפתחו, מ"מ יש באפשרותינו ללמוד את הסוד האמיתי גם מתוך חכמת הטבע והמדעים.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה