מרגישה ירידה ברוחניות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום בעלי ואני בתשובה כשנה וחצי. לאחרונה אני מרגישה שאני מתרחקת מהקב"ה. זה מתבטא בכך שאני כל הזמן מוצאת את עצמי כועסת על בעלי ויצר הכעס משתלטת עליי. אוליי זה בגלל שאני חושבת שמגיע לי דברים, וכשאני לא מקבלת אותם אז אני כועסת. ובזמן האחרון אני לא מכוונת בברכות, ואני מזלזלת בדברים כמו במוקצה, ואני עצובה, ואני מרגישה שחסר לי יראת שמים בקיצור. איך אני יכולה להתחזק? איך אני יכולה לקבל יראת שמים? איך אני יכולה להתקרב שוב לקב"ה? כלום לא הולך לי ואני ממש עצובה...

תשובה

שלום

מאוד נגע לליבי תיאור המצב שלך, ואני כמה לעזור לך, ואציע כמה דברים בס"ד. על עניין הכעסים המשתלטים כדאי לקבוע לימוד קבוע בספר מוסר כמו מסילת ישרים או ארחות צדיקים, ומלבד שהלימוד מעורר על גנות הכעס, יש בכך גם סגולה לשמח את הנפש הפנימית, ולמלאה בסיפוק רוחני, כך שכל הכעסים מתבטלים כמאיליהם.

כוונה בברכות הוא עבודה קשה, שגם לאנשים גבוהים הוא לא בא בקלות, אולם כדאי תמיד שלא לדרוש מעצמו דברים שזה למעלה מהכוחות, ולכן ראוי לך לקבל לברך כך וכך ברכות בכונה, או לקבל ברכות הסעודה בכוונה וכך לאט לאט להוסיף ולעלות, עד שתזכי לברך את כל הברכות בכונה. כך צריך להתפלל הרבה שנזכה ליראת שמים, וכתוב בספרים הק` שלא יעבור יום מבלי תפילה על העניין הזה, ועצם הדבר שאת מתלוננת על חוסר ביראת שמים זה כבר מורה שיש לך יראת שמים!.

עצבות הוא דבר פסול בהחלט, בכל מצב שהוא יש לשמוח במה שיש, ובמובן שלך אתת צריכה להיות שמיחה ואפי` לרקוד משמחה על כך שזכית לשוב בתשובה שלימה, ושאת קרובה להקב"ה יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי.

 אני מוכן בלי נדר להתפלל עלייך מעומק הלב, שתזכי להתגבר על הקשיים, ולתת מעצבות לשמחה, שלחי נא את שמך ושם האמא לאתר, וכל תפילה של יהודי עוזרת.

מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה